יום ראשון, 5 ביולי 2015

מהו פיקוח נפש?

סיפור קצר שמתמצת כל כך הרבה (מתוך: רפואה, מציאות והלכה, סימן א, הרב ד"ר מרדכי הלפרין):



8 תגובות:

אליהו אמר/ה...

שלום הרב בני

ראשית - מה המקור לסיפור (זה נראה כמו הפורמט של "ועלהו לא ייבול". צדקתי?)

שנית - מה רצית להוכיח בזה? את ההבדל בין הגישה (הפרקטית? האנושית יותר? הפורמלית פחות? המקלה?) של הרב אוירבך לעומת הגישה (המחמירה? הפורמלית?) של הרב אלישיב?

אליהו אמר/ה...

אופס, סליחה... ראיתי שהבאת את המקור. שאר השאלות - בתוקף:)

RavTzair אמר/ה...

אולי ההגדרה הנכונה היא: פסיקה ציבורית לעומת פסיקה יחידנית.

אנונימי אמר/ה...

מה סוף הסיפור?
איפה היה הילד?

RavTzair אמר/ה...

שאלה מצויינת. בסוף התברר שהבחור היה עצור במגרש הרוסים, אבל לא מצאו אותו בתחילה ברשימות בגלל טעות בהקלדת השם שלו.
האם סוף הסיפור משנה משהו לתחילתו?

ב אמר/ה...

הפסק של מי הוא הציבורי, ושל מי היחידני?

(להוכיח שאני לא רובוט זו משימה מאד קשה.)

RavTzair אמר/ה...

מה דעתך?
איך היית מגדיר את ההבדל ביניהם?

[אני מצליח להגיב בלא להוכיח שאני לא רובוט, אבל יכול להיות שזה בגלל שאני בעל הבלוג. אם מישהו יודע כיצד להוריד את זה - אשמח למידע.]

ב אמר/ה...

1. לכל אחד מהפסקים יש צד יותר ציבורי\כללי וצד יותר פרטני.

2. זו לא שאלה שאפשר לענות עליה בכמה שורות, בטח לו כמה שעות לפני שבת.

רק לתת קצת כמה נקודות למחשבה:

א: האם תאמר במקרה כזה "הנשאל הרי זה מגונה והשואל שופך דמים" (או להיפך) או לא?

ב: האם הפסק של הגרש"ז עקבי?

(הפעם הצלחתי כבר בנסיון השני)