יום ראשון, 23 באוקטובר 2011

גלוי נאות

לאחרונה התחלתי לקבל ספרים ממו"לים המעוניינים שאכתוב על ספרים שהם הוציאו לאור. יש בזה הרבה ברכה, גם עבורי וגם עבורכם הקוראים, שכן כך אני יכול להיחשף לספרים שמעניינים אותי אך לא מספיק מושכים כדי שאצא מגדרי כדי לרכוש אותם (במיוחד לאור העובדה שכל ספר חדש שנכנס לבית מצריך עבודה לוגיסטית למציאת מקום על מדף הספרים). מאידך, יש בזה גם מגרעה, כמובן. ברגע שאני מקבל ספרים בחינם ממו"לים כבר אינני יכול לתת דרור ללשוני ולהביע את דעתי באופן שאולי הייתי מעוניין. אני ער למגרעה הזאת, ומקווה שבכל אופן סקירת הספרים וביקורת הספרים יעמוד בסף ראוי של הגינות.

בכל מקרה, לאלו מבין הקוראים שדעתי חשובה להם, אני ממליץ לשים לב מכאן ולהבא. על ספרים שלדעתי ראוי לרכוש ולקרוא אכתוב בלשון: "אני ממליץ". ספרים שעליהם אינני כותב "אני ממליץ", פירוש הדבר הוא שיכול להיות שהספר הוא ספר מעניין מאד, אבל אני כנראה לא הייתי קונה אותו מיזמתי.

ואם אתם במקרה מוציאים לאור ספר, שלדעתכם יעניין אותי ואת קוראי הבלוג, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שם השולח: חיים תאריך: 25/10/11, 11:21:23
"אצא מגדרי כדי לרכוש". ואנשים חושבים שזו מטפורה...
שבת ז' בסלו אצלנוץ תרשמו.

אנונימי אמר/ה...

הרב, מאד אהבתי את הדרך שלך לעקוף את רגשות האשמה שלך בבחירה לכתוב 'אני ממליץ' אבל לדעתי אינך צריך להרגיש רע במידה ותכתוב על ספר שקראת שהוא לדעתך יכול להישאר על מדף הספרים בחנות.

כך זה עם הוצאות הספרים אשר שולחות ספרים לביקורת ולעיון, זה מוסרי, לגיטימי ואף הוגן וישר לכתוב על ספר ביקרות כל ביקורת שאתה חושב ללא קשר לזה שקיבלת ספר מההוצאה או מהמחבר .

במידה והספר לדעתך ממש לא טוב, אז אין חובה אפילו לכתוב עליו ביקורת..

תמשיך לכתוב את דעתך, גם אם היא לא טובה ולא מחמיאה לספרים.

נעמי מורג אמר/ה...

האם זה המקום להזכיר דבריו המחוכמים של גוי ידוע מאוד (במאה ה-18 באנגליה) שכנראה גם אליו היו שולחים ספרים להמלצה: אני מקפיד שלא לקרוא את הספר בטרם כתבתי עליו ביקורת!