יום שבת, 20 בספטמבר 2008

תרומת איברים

הכתבה הבאה התפרסמה במדור בריאות של אתר ynet ביום שישי. עד לרגעים אלו הכתבה זכתה ליותר מ700 תגובות (טוקבקיסטים). אני אביא כאן את עיקרי הדברים, ומי שמעוניין לקרוא עוד יכול לראות שם (לינק). הכתב הוא ד"ר איתי גל (אינני יודע אם מדובר בד"ר ברפואה או בתחום אחר).

חייהם של אלפים בישראל ניצלים בזכות תרומות אברים. אחת מהם היא אישה בת 70 שעברה השתלת כליה לפני שנתיים, שהצילה את חייה. לפני מספר ימים לקתה אותה אישה בשבץ והיא כעת מתה מוות מוחי. עתה, לאחר שנתבקשו בני משפחתה לתרום את אבריה, נדהמו אנשים בית החולים לשמוע כי המשפחה מסרבת, לאחר שרב המשפחה מבני ברק הטיל וטו על ההשתלות.
החולה, המאושפזת בבית חולים במרכז הארץ, לקתה באי ספיקת כליות, ועברה לפני כשנתיים השתלת כליה שעברה בהצלחה. לפני ימים אחדים לקתה בשבץ, והיא הוגדרה במצב של מוות מוחי. על-פי מידע שהגיע לידי ynet מגורמים בבית החולים, לאחר שהובהר למשפחתה כי אין סיכוי להצילה, פגשה אותם מתאמת ההשתלות של בית החולים.
בשיחה עם המשפחה, על-פי אותו מקור בבית החולים, נדהמה המתאמת כאשר בנה של האשה הביע סירוב להשתלת אברים מגופה של אמו, בטענה שהרב של המשפחה מבני ברק (פרטי הרב שמורים במערכת - א.ג.), מתנגד לתרומת האברים. המדובר ברב הידוע בסירובו לתרומות אברים. לאחר שהרב שוחח עם בנה של המושתלת, שיכנע אותו להתנגד לתרומת האיברים. בהמשך, שיכנע הבן את יתר בני המשפחה לסרב לתרומת האיברים מגופה של אם המשפחה.
חרף גילה של האישה התברר כי ניתן להשתיל מגופה את ריאותיה. בשעות אלה ממש נאבק חולה אחר על חייו, רב מחב"ד, לאחר שלקה במחלת פיברוזיס ריאתי. רופאיו צופים כי נותרו לו ימים ספורים לחיות, אם לא יעבור השתלת ריאות דחופה בשעות הקרובות.

אין תגובות: