יום חמישי, 8 במרץ 2012

תודה

עד כמה שאני הצלחתי לעקוב, הצלחנו מתחילת השבוע ועד היום להעביר את כל התגובות מהמערכת הישנה למערכת החדשה. הצלחנו - זה אני ומעל לעשרים מתנדבים שהביעו את נכונותם לסייע. ביניהם אנשים שאני מכיר כאנשים עסוקים ואפילו עסוקים מאד. אני באמת רוצה להודות ולהכיר טובה לכל מי שעזר וסייע, בין אם זה היה בנכונות להשקיע זמן ועבודה, בין אם זה בעצה טובה, ובין אם זה בהתנצלות על חוסר הזמן לעזור.

מי שעוקב מקרוב אחרי הבלוג יודע שבמהלך השבוע האחרון נסיתי שלושה עיצובים שונים לבלוג. אני חושב שבעזרת אלו שבחרו להביע את דעתם התקדמתי במציאת העיצוב המתאים. אשמח לקבל עוד ביקורות בנושא כדי להתאים את עיצוב הבלוג לצרכים שלכם (בסופו של דבר אני רק כותב, לא קורא).

11 תגובות:

ידידיה אמר/ה...

ר' בני היקר,
שכויעך על השינוי ומחילה שלא נרתמתי עומס רב+ עצלות.
והאזנתי לשיעור של הרב שכטר שהפנץ אליו. חייב לומר שהזדהיתי עם כל מילה. מעניין לשמוע את תגובתך ותגובתם.

טוביה בר אילן אמר/ה...

גם אני אשמח לשמוע מדוע דברי הרב שכטר העציבוך

RavTzair אמר/ה...

למה זה מעציב אותי? הרב שכטר הוא אחד מהרבנים שאני הכי מכבד ומעריץ, כואב לי שמשהו שאני מעורב בו גורם לו צער. ומילא אם זה היה גורם לו צער בגלל מה שבאמת קורה בארגון, אבל נגרם לו צער בגלל דברים שהם לא נכונים - גם זה מעציב אותי. ומילא אם הוא היה מגיע למסקנותיו מתוך שהוא ראה את פעילות בית-הלל, אבל הוא הגיע למסקנותיו בגלל שרב בישראל החליט להסיט אותו - גם זה מעציב אותי.

טוביה בר אילן אמר/ה...

כמו שאמר ר' צבי יהודה לאפיקורס אחד, באלהים שאתה כופר, גם אני לא מאמין. אם הביקורת לא רלבנטית, אז היא לא רלבנטית. לא אתה אחראי לצער..

RavTzair אמר/ה...

אומר זאת כך, אני מניח שהוא לא בדיוק היה תומך בבית-הלל גם אלו הוא היה מקבל מידע מדוייק. אך אז הייתי יכול להתוכח עם התנגדותו - עכשיו אינני יכול אפילו להתייחס כי הדברים עליהם הוא מדבר לא קיימים במציאות.

קורא אמר/ה...

בעניין העיצוב, כדאי לענ"ד שהציטוטים יהיו בגופן שונה, כמו בעיצוב הקודם. זה מקל מאוד על הקריאה, כשברור ההבדל בין הציטוטים ובין קטעי הקישור שלך. תודה רבה.

אגב, "להסית", לא "להסיט".

RavTzair אמר/ה...

אם מישהו מהקוראים יודע איך אפשר לקבוע את גופן/צבע הציטוטים אשמח שיחכים אותי.

ידידיה אמר/ה...

תראה, אולי הקיצוניות של הדברים אולי לא נכונה אך יש שלוש נקודות שהוא מדבר עליהן שלדעתי נכונות ועוד איך ובהם צריך להתמודד עם ביקורתו.
א. החיפוש אחרי רלוונטיות ופופולריות- ניכר בחברי בית הלל שצורת הרבנות המבוקשת על ידם הינה יותר סחבקית וחברית מאשר מרוממת מעם. ראה ערך מאמרי הרב נויבירט על רב שמשחק עם קהילתו פינג-פונג.
ב. מתן לגיטימציה מרובה להלכי רוח עכשוויים- רבים מחברי הארגון מצטיירים בעייני ככאלה שמרגישים די בנח עם רוב תפיסות העולם המערביות. ואני מבין את ביקורתו של הרב שכטר בשל כך.
ג. ההשתייכות למסורת רבנית מסוימת- הלא דבר הוא שאף אחד מגדולי רבני הגוש(מהגאון הרב ליכטנשטיין ומטה) לא הצטרף והביע תמיכה בארגון. וכרב שאמון על מסורת רבנית הדבר חורה לו מאוד. וגם כאן הזדהותי גדולה.
לכן, ע"פ כל האמור לעיל גם שלא בקיצוניות המוצגת ביקורתו על הארגון שייכת ועוד איך וזה אכן אמור להטריד את מנוחת החברים בארגון.

RavTzair אמר/ה...

ידידיה,
אני מתלבט אם אני לא זוכר כמו שצריך את מה שהרב שכטר אמר, או שאתה מלביש על דבריו על הרעיונות שלך. ממה שאני זוכר רוב הדברים שאליהם התייחס הרב שכטר מוסכמים על חלק גדול מרבני בית-הלל.

ידידיה אמר/ה...

צר לי אבל יש כאן מעין התחכמות אני בסה"כ זיקקתי את שלושת טיעניו המרכזיים והשלכתי אותם על המציאות הקיימת. וכעת אשמח לתגובתך בסוגיות הנידונות ובמיוחד ביחס לנושא האחרון.

RavTzair אמר/ה...

טוב אז ננסה תגובה עניינית.
אני לא מבין מה רע בא' וב'. אני מבין שזה אולי שינוי ממה שהיה פעם, אבל אף אחד לא מסוגל להוכיח לכאן או לכאן מה באמת מועיל ומה באמת מזיק: להיות מנותק או להיות מחובר.
הסברה אומרת שיש סיכוי גדול יותר להצליח בלהיות מחובר.
ביחס להשתייכות למסורת רבנית מסוימת - אינני מבין למה זה נצרך. הבעתי את דעתי זו כבר בהתחלה. גם הבלוג הזה לא משתייך למסורת רבנית מסוימת ואף גדול בישראל לא תמך בו בפומבי. עוד אלף ואחד מפעלים בציונות הדתית לא מחזיקים בתעודת כושר מאף גדול בישראל - ואינני מבין מה תעודה כזאת היתה מוסיפה להם. במקרה של בית-הלל זה היה אולי מונע כמה בדיחות על חשבונם - לא הרבה יותר מזה.
מדוע רבני הגוש לא מצטרפים? חלקם הצטרפו ועל החלק האחר אינני יודע, צריך לשאול אותם.
באשר לחברים בבית-הלל, ישנם כאלה שיותר מחוברים לרבותיהם וישנם פחות.

עד היום בית הלל עוד לא צברו הרבה קילומטרים, אך אפשר להתרשם מדברים שהם פרסמו לאן הם חותרים (ובימים הקרובים כנראה יתפרסם המצע שלהם). מה מתוך מה שהם עשו לדעתך היה משתנה (לטוב או לרע) אלו היה להם "מסורת רבנית מסוימת"?