יום חמישי, 23 בפברואר 2012

עיקרים - revised

מזה זמן שכולנו, הן מצד ימין והן מצד שמאל, עומדים משתאים לנוכח השינויים שעוברים על דתנו ואמונתנו בדור האחרון. 
לאור השינויים הללו אני חושב שהגיע הזמן לעדכן את העיקרים שהציע הרמב"ם. הנה לפניכם חלק מהצעותי (כאמור, הן מצד ימין והן מצד שמאל):

- אני מאמין באמונה שלמה שזאת התורה לא תהיה מוחלפת. חוץ משיעור כזית, דין מורידין ולא מעלין וכד'. 
- אני מאמין באמונה שלמה שמצות התורה הן שיא המוסריות חוץ מדיני עבדים, היחס לגויים וכד'. 
- אני מאמין באמונה שלמה ששמיעת קול שירתה של אשה מביא לידי הרהור.
- אני מאמין באמונה שלמה שאם חיילים יאזינו היום לשירת נשים, בעוד שנה יכפו עליהם לאכול בשר בחלב.
- אני מאמין באמונה שלמה שאיסור שמיעת שירת נשים זה אחד מיסודות תורתנו וראוי לפחות לשני עיקרים אם לא שלושה.
- אני מאמין באמונה שלמה שלו לבדו ראוי להתפלל. נ.ב. לו = אחד מהבאים: ה', ר' נחמן, הרבי, אחר: _____
-אני מאמין באמונה שלמה שכל מי שתמך בהתנתקות וקרה לו משהו רע זה בגלל שהוא תמך בהתנתקות, וכל מי שתמך בהתנתקות ולא קרה לו משהו רע יקרה לו משהו רע בגלל שהוא תמך בהתנתקות.
-אני מאמין באמונה שלמה שקצב לא עשה שום דבר רע, ואם הוא כן עשה אז הוא כנראה חזר בתשובה, וחוץ מזה אשה פסולה לעדות והשופט הוא גוי.
-אני מאמין באמונה שלמה הרב מוטי אלון לא עשה שום דבר רע, ואם הוא כן עשה אז הוא כנראה חזר בתשובה, וחוץ מזה לא היה בית דין. ועימות כמובן, ועימות.
- אני מאמין באמונה שלמה בביאת הרבי, ואע"פ שיתמהמה עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא.
- אני מאמין באמונה שלמה שחבישת פאה זה יותר צנוע ממטפחת (מוקדש לקוראים החב"דניקים).
- אני מאמין באמונה שלמה שהגרי"ש אלישיב הוא פוסק הדור, הגם שאינני יודע להצביע אפילו על פסיקה אחת שלו שהשפיעה על הדור.
- אני מאמין באמונה שלמה שכשהרב גורן היה הרבצ"ר גם האוכל החלבי בצבא היה גלאט וגם הרמטכ"ל הלך עם ציצית.
- אני מאמין באמונה שלמה שאם רק אחתים מאה רבנים על מכתב כולם ישתכנעו.
- אני מאמין באמונה שלמה שהאות ץ' במילה בג"ץ משמעותה צדק.
- אני מאמין באמונה שלמה שעד שבחרו בשם "בית הלל" לא ידענו שרבני בית הלל חושבים שהקבוצה הנגדית מחמירים ושאין הלכה כמותם בנושאים ציבוריים ובאופן כללי מרחיקים את הציבור מיהדותו. כל זה התחדש רק אחרי שבחרו בשם "בית הלל".
- אני מאמין באמונה שלמה שהרב רפי פרץ ראוי לגיבוי מוחלט על עמדותיו ובכלל הוא רבצ"ר טוב. חבל שאין לו זקן כדי שהוא גם ייראה כמו רב, אבל לא שמעתם את זה ממני.
- אני מאמין באמונה שלמה שהתורה מגנא ומצלא. בגלל זה כשיש טילים באשדוד הישיבות עוברות לבני ברק כדי שיוכלו להמשיך ללמוד ולהגן על עם ישראל.
- אני מאמין באמונה שלמה שבת-פרעה קיבלה עליה את כל המצות לפני ששלמה התחתן איתה.
- אני מאמין באמונה שלמה שכנראה לא יהיה יותר עיקר שכל פלגי היהדות יסכימו אודותיו. 

יש לכם עיקרים נוספים להציע? השתמשו בתיבת התגובות...

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שם השולח: אפק17 תאריך: 23/02/12, 20:38:42היה שווה לעבור את כל ביקורות הספרים הדלוחים, לקרוא על כל ויכוחי הרבנים על קוצו של קוצו של כלום, לרפרף על דברי התורה, להיזכר בדעתו של הרבי בדיני בר מצווה שחל בערב פסח בשנה מעוברת - הכול, כדי לקרוא את הפוסט הזה. סוף סוף קצת עסיסיות בתוך כל הפרווה.

שם השולח: רוני תאריך: 23/02/12, 23:32:41אוף, אני לא יודעת לנסח את זה בשנינות. צריך להיות עיקר כלשהו שמיוחד לשמירת נגיעה, המצווה הכי חשובה שלנו.

שם השולח: דוד תאריך: 24/02/12, 00:56:54רוני, את מתכוונת ש"אמב"ש שלא תתכן שום נאמנות לערכי תורה ועבודה ללא נגיעה בבן המין השני"?

שם השולח: שמעון תאריך: 24/02/12, 06:25:36אני מאמין באמונה שתוספות הרמב"ן לספר המצוות של הרמב"ם הן המקור המרכזי להלכה היהודית, ועליהן אין לעורר כלל.
אני מאמין באמונה שלמה שתורת הרב קוק היא ורק היא האמונה שלמה כפי שנמסרה לתלמידי תלמידו האמיתי והיחידי נשיא מוסדות הר המור.
(לשם איזון) אני מאמין באמונה שלמה שהפצת ספר "מבקשי פניך" שקולה כנגד מתן תורה.

שם השולח: דוד תאריך: 24/02/12, 09:59:49אמב"ש שגם כשתחודש הסמיכה ונזכה לישיבת שבעים ואחת זקנים בלשכת הגזית - כולם יחשבו בדיוק כמו הרב שלי, ואך ורק כמוהו.
(נ"א: אמב"ש שמהרב שלי לבדו ראוי ללמוד, ואין ראוי ללמוד מזולתו).

שם השולח: דוד תאריך: 24/02/12, 11:12:13וגם: אמב"ש שכשיבוא המשיח (וכמובן, הוא יבוא משומקום), אף אחד, אבל ממש ממש אף אחד, לא יצעק עליו שזו הלכתא למשיחא.
ואני גם מב"ש שהוא יעשה הכל לבד, ולאף אחד אסור לעזור לו או לנסות לחסוך לו עבודה.

אנונימי אמר/ה...

שם השולח: חיים תאריך: 25/02/12, 20:20:31אני מאמין באמונה שלמה שרק אוכל בד״ץ של העדה חרדית כשר באמת וכל האוכל הכשר רבנות חפיפניק.

שם השולח: חיים תאריך: 25/02/12, 20:27:22עוד אחד על כשרות: אני מאמין באמונה שלמה שכל חכמי ישראל בדורות הקודמים לא אכלו חסה כי לא היה חסלט....

שם השולח: יניב תאריך: 25/02/12, 22:26:07אמב"ש. כל השאר לא.

שם השולח: ישראל תאריך: 26/02/12, 08:42:11אמב"ש שאם היו פורצים את הגדרות בכפר מימון, אריק שרון היה בונה עוד ישוב בגוש קטיף

איתי אמר/ה...

אני מאמין באמונה שלמה שרשומה זו נכתבה במימון הקרן החדשה לישראל :-)