יום ראשון, 10 ביולי 2011

הפתרון לכל הבעיות ב"שבת בשבתו"

אני מודה שכשאמרו לי שיש מודעה בעלון "שבת בשבתו" שישאיר אותי פעור פה וללא מילים, לא האמנתי. אבל מסתבר שיש דבר כזה.
עד כמה שזה אולי קשה להאמין המודעה הבאה פורסמה בעלון "שבת בשבתו" בשבת האחרונה, פרשת "בלק":


ולמי שלא מצליח לראות את התמונה, הנה תוכן המודעה:
הבית היהודי השלם
ליהדות יש פיתרון: 1. לנשים הרבות הבודדות. 2. למאבק הדמוגרפי. 3.למניעת איסורים ח"ו
הפסק המפורסם של הרב עובדיה יוסף שליטא להתיר נישואין ל-2 נשים בדורינו
משות יביע אומר חלק ח' אה"ע סימן ב
"בשומעי כי יש בתי דין שפוסקים להחמיר גם על הספרדים ועדות המזרח בעניין זה, ושגגה היא בידם. ונפסק, שבירושלים ובכל המקומות האלה לא נתפשטה גזרת רגמ"ה ונהגו לישא כמה נשים ואין פוצה פה . ע"ש. ובכל המזרח לא קבלו עליהם מעולם תקנת רגמ"ה לא אז ולא היום. ע"ש. ועוד.ואין ספק שהחומרא בזה בזמנינו גורמת לתקלות רבות" !!!
לפרטים נוספים ולפסקים המתירים גם לאשכנזים, חפשו אותנו באינטרנט הבית היהודי השלם http://jewishome.net
המעוניינים (בהסכמת האשה הראשונה!) לנשיאת אשה נוספת ובאישור ב"ד נא לפנות לרב יחזקאל סופר 050-5871546
או בפקס : 0577961651
אין מה לומר: הפתרון לכל הבעיות!

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

שם השולח: עזי תאריך: 10/07/11, 10:39:40
בכך שישנם בעולם טיפוסים מענינים אין כל חדש. הפלא הוא על מערכת "שבת בשבתו" שהסכימה לפרסם את המודעה. שווה לנסות ולראות כמה רחוק אפשר ללכת עם זה. מי רוצה לנסות לפרסם את המודעה הבאה:
מתארגנת קבוצה למכירת בנות לאמה (במקום עובדים זרים!). בין המשתתפים תוגרל הזכות להוציא בשן ועין.

שם השולח: מישקה תאריך: 10/07/11, 11:06:33
כדאי רק להעיר, ש"הרב יחזקאל סופר" שבמודעה הזו, יהיה מי שיהיה, בכל אופן אינו הרב החב"די הידוע בשם זה.

שם השולח: סתם אחד תאריך: 10/07/11, 13:43:35
אין לי מושג איך הוא מסוגל לפרנס כל כך הרבה ילדים. אני משלם כ2500 ש"ח לילד לגן ויש לי שניים.
עשרה ילדים בגיל גן זה 25,000 ש"ח בחודש. בלי חשמל ובלי אוכל ובלי דיור. פשש...

שם השולח: רועי תאריך: 10/07/11, 14:54:46
יש לי תחושה שמדובר בנסיון לבדוק האם יעצרו את מפרסמי המודעה לחקירה, כמו הרב דב ליאור.

שם השולח: דיויד תאריך: 10/07/11, 15:20:14
נו....מי התקשר ויכול לעדכן אותנו כיצד העניין מתנהל, אם בכלל?

שם השולח: kohelet תאריך: 10/07/11, 15:31:21
כן - נא לעדכן את הפורום!

מודעת חסות



שם השולח: אלחנן תאריך: 10/07/11, 22:12:16
מה שמעניין יותר מן הרעיון הקיקיוני הזה, הוא המובאה מיביע אומר.

ראוי להזכיר בהקשר זה את דבריו של הרב יעקב משה טולדנו: "אני איש המזרח ואיני מכוון את צעדי לפי הטעם האירופי אלא לפי ההלכה".

נותר רק לשמוח על כך שלרובנו טעם יותר "אירופי".

שם השולח: חגי תאריך: 11/07/11, 06:31:42
אלחנן - מסתבר שגם לרב עובדיה, שנשא אישה אחת בלבד, יש טעם אירופאי כמוך...

שם השולח: אלחנן תאריך: 11/07/11, 12:26:25
חגי, במחילה אענה על הערתך ברצינות.
מבחינה אישית אין ספק שאתה צודק. לכן הרב עובדיה יוסף לא נהג אפילו כמו הרב טולדנו (אגב, דמות נערצת בפני עצמה), שלא לדבר על חרם דר"ג.
לעומת זאת עמדתו העקרונית ברורה. הנורמות שלו (מה שהרב טולדנו כינה 'טעם') הן אחרות. הוא לא רואה פסול בנשיאת שתי נשים, ולעתים להפך.
את המילה אירופי הכנסתי למרכאות מסיבות שהנחתי (כנראה בטעות) שאתה מסוגל להבין.

שם השולח: Benny (האתר שלי) תאריך: 12/07/11, 18:56:25
אלחנן,
הציטוט מהרב עובדיה הוצא לחלוטין מהקשרו.

שם השולח: אלחנן תאריך: 12/07/11, 22:10:53
בני, אשמח אם תסביר. אין לי גישה לתשובה המלאה, אבל היא מכילה עכ"פ את המשפטים הבאים:
"שהחומרא בזה בזמנינו גורמת לתקלות רבות, שאם הבעל לא דתי, הולך ולוקח לו פילגש הידועה בצבור, ומה הועילו חכמים בתקנתם, ואם הוא דתי בודאי שלא ניצול מהרהורי עבירה הקשים מעבירה"
"וגם הלום ראיתי בספר תולדות הגר"א ... כי אילו היה עולה הדבר בידו היה מבטל תורה ותפילה ומסבב מעיר לעיר וממדינה למדינה לבטל החרם דר´ גרשום בענין איסור לשאת שתי נשים, כי ע"י ביטול החרם תהיה התקרבות הגאולה"

שם השולח: Benny (האתר שלי) תאריך: 13/07/11, 07:43:11
הנושא שעליו כותב הרב עובדיה בתשובה הזו זה היתר נישואין לאדם שאשתו מסרבת לקבל גט. ע"ז כותב הרב עובדיה שצריך לאיים על האשה שאם היא לא תסכים לקבל גט יתירו לבעל להתחתן בלא גט, שכן הספרדים מעולם לא קיבלו עליהם חדר"ג:
ולכן אם הם נפרדים זמן רב צריך ללחוץ על האשה שאם לא תסכים לפשרה כפי ראות עיני ביה"ד, ותמשיך לדרוש פיצויים גבוהים, יתנו היתר נישואין לבעל

שם השולח: אלחנן תאריך: 13/07/11, 22:32:15
(נמחק, אקצר:) א. זו לא סיבה לקרוא לביטול גמור של החרם, יש דרכים עוקפות שנמצאות בשימוש מעשי.
ב. השיקולים האלו תקפים במגוון רחב של בעיות ברמות חומרה שונות. השאלה היכן עובר הגבול (ברור שלא במקום ההזוי שמציב הארגון הזה).