יום ראשון, 8 בפברואר 2009

חוג בית וירטואלי - הבית היהודי

אמנם מעט באיחור, אך נציג מפלגת הבית היהודי נענה לאתגר והשיב לשאלות שהעלתי. טרם קיבלתי תגובה מאנשי מפלגת האיחוד הלאומי, ואם בכל זאת יחליטו שהם מעוניינים לשלוח לי ביממה הקרובה אפרסם.

1. שני משפטים על המפלגה.
א. הציבור הדתי זקוק לשמירה על האינטרסים המסורתיים שלו. ב. המדינה זקוקה להשפעה יהודית בכל תחומי העשיה. לשני אלה אנחנו שואפים. בשביל זה קמה המפלגה שלנו.
2. שני משפטים על יו"ר המפלגה.
הרב דניאל הרשקוביץ הוא איש תורה ומדע במלוא מובן המילה. בעל הישגים בינלאומיים וצנוע כאחד האדם. פניה היפות של הציונות הדתית.
3. מהו הערך החשוב ביותר שאותו אתם מבקשים לקדם בכנסת הבאה?
קשה להפריד ערכים, בייחוד כשהמלכודת היא התחרות בין החינוך לשמירה על הארץ. אנחנו חושבים שהעלאת הדגש על ערכים ציוניים-יהודיים, בכל התחומים - מתרבות ההמונים ועד להחלטות המדיניות-פוליטיות היא המטרה שלנו.
4. מנה שתי דרכים בהם אתם מתכוונים לקדם את הערך שבחרתם כחשוב ביותר.
המטרה היא 1. לקבל תפקיד ביצועי בממשלה, 2. להיות שותפים בכל תחומי העשייה כבעלי השפעה על עשיית הממשלה. אנחנו מאמינים שבהשפעה מבפנים ניתן לשנות הרבה. יותר ממה שנדמה לעתים לציבור הרחב.
5. מהו ההישג הגדול ביותר של ח"כ זבולון אורלב בכנסת היוצאת?
זבולון אורלב היה אחד מהשרים החברתיים המשפיעים והחרוצים בכנסת. טביעות ידיו ניכרו בכל החקיקה החינוכית והחברתית בישראל. נבחר לחבר כנסת מצטיין מבחינה חברתית.
6. מהו ההישג הגדול ביותר של ח"כ ניסן סלומיאנסקי בכנסת היוצאת?
ניסן סלומיאנסקי היה הנציג המובהק של הציונות הדתית על כל גווניה בכל הקשור לחינוך, מינוי דיינים ציוניים, העברת תקציבים לצורך שמירה על הישיבות והאולפנות ועוד ועוד. בלעדיו יכולים היו מפעלים ציוניים דתיים רבים לקרוס.
7. במידה ובנימין נתניהו יהיה זה שירכיב את הממשלה, מה הסיכויים, לדעתך, שאתם תהיו חלק מהממשלה?
גבוהים ביותר. אם כי לא נמכור עצמנו בכל מחיר. נציב תנאים הגיוניים וברורים לכניסה לממשלה.
8. במידה וציפי לבני תהיה זו שתרכיב את הממשלה, מה הסיכויים, לדעתך, שאתם תהיו חלק מהממשלה?
נמליץ על נתניהו ונפעל לבחירתו. אם תיבחר לבני נשקול הצטרפות לממשלה על בסיס הלימת קווי היסוד של הממשלה למצע מפלגת הבית היהודי.
9. איזה תיק הייתם מבקשים, במידה ותצורפו לממשלה?
נרצה תיק ביצועי ממשי שבו נוכל להשפיע. נרצה מאוד לקבל את תיק החינוך, אולם ניתן להשפיע מכל תיק ביצועי.
10. איך הייתם מגדירים את היחס בין המפלגה שלכם (על כל חלקיה) לבין רבנים?
ברשימתנו כמות מכובדת של רבנים מוסמכים. אנו מכבדים רבנים ונועצים בהם. איננו סבורים שיש לשאול רבנים על כל החלטה פוליטית טכנית. מאות רבנים שהביעו תמיכתם הפומבית ברשימה מדברים בעד עצמם והביעו אמונם בשיקול דעתה של נבחרת הבית היהודי. מסיבה זו בין השאר מונה ליו"ר המפלגה רב ציוני דתי חשוב.
11. מה אתם הייתם רוצים לשאול את הקוראים עכשיו?
כיצד הם מעוניינים שיראו פני היהדות במדינת ישראל?
(אם התשובה היא שהם מעוניינים ביהדות ציונית, ערכית וגאה, אך גם פתוחה ומסבירת פנים - מקומם איתנו).
12. מה אתם מייעצים/מאחלים למי שבכל זאת לא השתכנע להצביע עבורכם?
במציאות הקיימת היום במדינת ישראל אין מנוס מהצבעה למפלגה ציונית דתית. אנו קוראים לכל בוחר ציוני דתי שלא להתפתות ולא לתת את קולו למפלגה שאינה דתית. הדבר בנפשנו.
שם המשיב מטעם המפלגה: רמי ליבר, עוזר ליו"ר הבית היהודי (לצערי, מר ליבר לא חזר אלי דרך המייל אלא השאיר הודעה כאן בבלוג, כך שאין לי דרך לאמת את פרטיו, אך אין לי סיבה להניח שמישהו אחר מתחזה להיות ע. יו"ר הבית היהודי)

אין תגובות: