יום חמישי, 12 בפברואר 2009

שביבים (פרשת יתרו) / שאול שיף

ר' שאול שיף פרסם את רשימותיו בעיתון הצופה במשך עשרות שנים. לאחר שהעיתון שבק חיים הוא ממשיך לפרסם את רשימותיו בעלון שבועי המופץ בדואר האלקטרוני למעוניינים (ניתן לפנות למייל: schiffs at 013 dot net dot il). לאור פנייתי אליו, הסכים ר' שאול לפרסם אצלנו את הטור "שביבים", שבעז"ה יתפרסם כל שבוע לקראת שבת. יובהר שהדברים המתפרסמים במדור זה משקפים את דעותיו של הכותב והינם על אחריותו, ואינם בהכרח משקפים את עמדותי.

מי התיר?
"קרן הידידות" של יחיאל אקשטיין מתוכננת, על פי הפרסומים, למלא חללים שמשאיר אחריו בחבר העמים לשעבר, איש החסד הידוע, לב לביוב. מוסדות החינוך היהודיים שהוא היה פטרונן עד למשבר הכלכלי, יהנו מסיוע של "קרן הידידות" השואבת את כספה ממאמינים נוצרים ידידי ישראל המשתייכים לזרם הפרוטסטנטי השמרני האוונגליקני. קדמו ללביוב מוסדות חב"ד שנהנו מהקרן הזאת ביניהם "כולל חב"ד" שהיה בנשיאותם של אדמו"רי חב"ד לדורותיהם. כאשר הם נשאלים "מי התיר לכם? הם מזכירים את שמו של רבה של בני ברק, הרה"ג משה לנדאו שליט"א, כמי שפסק להם שאין איסור ליהנות מכספי "קרן הידידות". שם נוסף עליו מסתמכים הוא הרב עמנואל שוחט ממונטריאול, קנדה.
באחרונה נועץ בעניין זה מי שהיה יו"ר כפר חב"ד והיום פעיל מרכזי במוסדות חב"ד, מנחם לרר, עם הרב לנדאו ועם הרב שוחט. התשובה שקיבל מהרב לנדאו התייחסה אך ורק לשאלה בדבר קבלת תרומות מגוי. הרב הבהיר, כי אינו מתמצא בסוגיית האוונגליסטים על כל מורכבותה והיפנה את לרר להרב שוחט. תשובת הרב שוחט הייתה חד משמעית: "אין לקחת מהם". הרב שוחט הסביר גם את ההיבט ההלכתי לעמדתו זו. לרר שאל שוב את הרב שוחט: "אז אתה אומר שאין לקחת מאקשטיין כסף?" ותשובתו הייתה: "אכן, אין לקחת ממנו כסף". "ועד רבני חב"ד" שלח מכתב למספר גורמים בחב"ד הדן בסוגיה זו, תוך שהם מצטטים פסקים של אחרים בעניין זה, אך את חוות דעתם ההלכתית שלהם לא הביאו.
ואולי המובאות להלן יעזרו לרבני חב"ד לגבש סוף סוף החלטה: "הנוצרים צריכים להתכונן לשובו של יש"ו לאהוב את ישראל בשמו ולעזור לישראל מבחינה כספית, מוסרית ורוחנית". או: "עם ישראל שהוא עם הברית , העם הנבחר, ישב על אדמתו ויסייע בידי "המשיח" להנהיג את שלטונו על פני כדור הארץ ולהכשיר את האנושות לתקופה האוטופית שתתחיל לאחר סיום אלף השנים". יצויין, כי רובם המכריע של ארגוני המיסיון הינם אוונגליסטים.
קשה להבין, הכיצד מוסדות חב"ד והמזוהים עם חב"ד, מוכנים ליהנות מכספי "קרן הידידות". שכן, הכול יודעים מה הייתה עמדתו של הרבי מלובביץ' זי"ע, בכל הקשור ליחסי נוצרים-יהודים. על אחת כמה וכמה כשמדובר בהנאה כספית ישירה מהם, ואין ספק כלל שהיה מסלק מדלת אמותיו כל מי שהיה מעז לטמא את "כולל חב"ד" בכספי "קרן הידידות" מוסד שהוקם על-ידי נכד הבעש"ט{ברוחניות}, האדמו"ר הזקן בעל התניא והשולחן ערוך. [וניתן לעיין בחוברת :"בירורי דברים בענין נוצרים ידידי ישראל" שכל הכתוב שם מעוגן בספרות האוונגליסטית]

תאוצה ב"אלטרנטיבית" ואורחים מהעולם הבא
ביום רביעי בשבוע שעבר, התקיים באולמי "אווניו" המפוארים שליד נמל התעופה ב.ג., הכנס לרפואה פליאטיבית, שבעברית פשוטה פירושה: הקלה על סבל. כשמונה מאות איש ואישה השתתפו בכנס הזה: רופאים, אחיות, פסיכולוגים ועובדים סוציאליים. אחת ההרצאות המרתקות הייתה של ד"ר אייל גרינברגר, שדיבר על תופעות פרה-פסיכולוגיות סמוך למוות. ד"ר גרינברגר חסיד חב"ד, הוא הרופא של הוספיס הגליל העליון הנחשב מהטובים ביותר בישראל. ד"ר גרינברגר כרופא [בית ספר לרפואה של הדסה] של הוספיס, שהוא תחנה אחרונה לפני המוות, מתבסס בהרצאותיו גם על שאלונים, עליהם השיבו קרובי משפחה, לאו דווקא שומרי מצוות, של חולים שאושפזו בו, ודבריו נשמעים אמינים ביותר.
לדברי ד"ר גרינברגר ישנם חולים סופניים ששבוע או שבועיים לפני הסתלקותם רואים קרובי משפחה שאינם בחיים. הדבר מוצא את ביטויו, בין היתר, בדיבור שפוי ומסודר אל מישהו הנמצא בחלל החדר, שליחת יד אליו או מבט מעט זגוגי ממוקד בנקודה כלשהי במרחב. כשהם נשאלים לסיבת כל אחד מהנ"ל, הם מספרים על פגישה עם קרוב משפחה מקרבה ראשונה שאיננו עוד בין החיים.
מרצה אחר בכנס , ד"ר אלעד שיף [סגן מנהל המחלקה הפנימית בבי"ח "בני-ציון" חיפה ויועץ רב-מדינתי בארה"ב בתחום האקופוקנטורה=דיקור סיני], הרצה על מקומה של הרפואה הסינית ברפואה הפליאטיבית. שתי ההרצאות הללו לא היו נכללות בשום כנס רפואי רציני לפני חמש-שש שנים וההסתדרות הרפואית הייתה מזהירה את חבריה שלא ליטול חלק בכנס כזה. הרפואה האלטרנטיבית תופסת תאוצה בעולם כולו, ומסתבר שבישראל כמעט לכל ה"אלטרנטיביים" יש פרנסה ובתי הספר לרפואה אלטרנטיבית שוקקים חיים. ישנם רופאים וביניהם גם פרופסור, שאינם מהססים לפתוח ספרי אגרות של הרבי מלובביץ' לקראת גיבוש החלטה בסוגיה רפואית סבוכה.

למה להצביע ג'
ב"מעייני הישועה" שבועון למשפחה הישראלית המופץ בבתי הכנסת ברחבי ישראל, התפרסמה בשבוע שעבר בפינה הירושלמית, כתבה המגלה כי "החייל הראשון שנפל בדרך לירושלים היה מאגודת ישראל."
החייל: אברהם לייב הויזמן הי"ד, למד ב"עץ חיים" ונמנה עם ראשוני החברים ב"פרחי אגודת ישראל." הכותב מפרט את הקרבות שבהם השתתף ואת נסיבות נפילתו. לקראת סוף הרשימה הזאת נכתב המשפט הבא: "אברהם לייב הויזמן החלל הראשון בפעולה התקפית באזור ירושלים, נטמן בהר הזיתים ביום שני ט"ו בשבט התש"ח.יום למחרת היארצייט שלו ייפתחו הקלפיות. ואידך זיל גמור". המשפט האחרון מקומם. מדוע צריך לערב חללי צה"ל, קדושים וטהורים, בפוליטיקה? ואם חייל אחד שנפל בתש"ח הוא סיבה להצביע בעד מפלגה חרדית מסויימת, מדוע הנופלים בתשס"ט, חובשי הכיפות הסרוגות במלחמות האחרונות, אינם סיבה טובה יותר וחזקה יותר להצביע עבור אחת משתי הרשימות הדתיות-ציוניות?
ובעניין אחר באותו נושא: ציבור גדול סקרן לדעת, מדוע ראשי ישיבות הנחשבות ציוניות וממלכתיות, הורו לתלמידיהם להצביע בעד ש"ס?
הפלגנות בציונות הדתית גובלת כבר במגיפה ואנו עלולים לשלם בגינה מחיר כבד ביותר חלילה. לא נופתע עוד אם יוגשו בג"צים, ישיבה נגד זולתה, שתיהן מזוהות עם "הכיפות הסרוגות", בגין העדפות במענקים של משרדי ממשלה בראשות ש"ס. חבל שעולם התורה הנפלא של הציונות הדתית אינו מאוחד. חבל גם שלא קמה חזית דתית מאוחדת, והלוואי שתקום ממשלת אחדות לאומית. רק בכוחה של האחדות ייוושע עם-ישראל.

סכומים אסטרונומיים
שליחים של הבונדס בחו"ל קובלים על הסכומים האסטרונומיים שדורשים מהם ישראלים, אישי ממשל בעברם, בתמורה לסדרת הרצאות למען ישראל. לפחות לגבי שני אישים נטען, כי ביקשו לא פחות מאשר 100 אלף דולר, לא כולל הוצאות טיסה ואש"ל, כמובן. השליחים חוששים לפרנסתם, ומשום כך אינם מדווחים לתקשורת על השערורייה הזאת. עם סיום תפקידם, אם רק ירצו, יוכלו למלא כמה כרכים של רכילות על הנהנתנות הבזויה של נבחרים ישראלים, המנצלים את מעמדם, כדי לכסות את הוצאות הנסיעה של יקיריהם על חשבון העם היהודי.

אין תגובות: