הרב משה לוונטהל בספרו המצוין "שררה שהיא עבדות" על עבודת הרבנות עמ' 498-500, מביא את הסיפור הבא מהבן איש חי, ספר "נפלאים מעשיך" סימן קמט, עמוד רסו (לצערי, לא מצאתי את הסיפור במקורו):
נהניתי מאד מהסיפור. בסיום קריאתו שאלתי את עצמי מי מבין שלושת הרבנים האמורים היו מצוינים לשבח במגזרים הדתיים השונים? האם היתה הסכמה בין החרדים/חרד"לים/דתיים לבין הבן איש חי מיהו המודל המשובח בסיפור?
נהניתי מאד מהסיפור. בסיום קריאתו שאלתי את עצמי מי מבין שלושת הרבנים האמורים היו מצוינים לשבח במגזרים הדתיים השונים? האם היתה הסכמה בין החרדים/חרד"לים/דתיים לבין הבן איש חי מיהו המודל המשובח בסיפור?
2 תגובות:
המקור -
חסדי אבות, פרק ב' משנה ב'.
(והובא גם בלקט נפלאים מעשיך, סימן קנ"ז).
מזכיר לי קצת את הסיפור שהיה עם הרב מצגר והרב ליצמן, באותה תקופה שרבו ההתדינויות על שירת נשים:
http://www.kipa.co.il/now/47219.html
לדעתי, יש להבדיל בין פעם לבין היום, ובין איש פרטי לבין איש ציבור.
רב ראשי לישראל, מייצג לא את עצמו, אלא את הציבור שעומד מאחוריו. לדעתי, אין מקום שהוא "וותר" או "יכופף" עקרונות דתיים מפני הכבוד.
נניח ואיזה שיח בכיר ביותר היה מגיע לישראל ומכבד אותנו בנוכחתו בכנסת. ונניח והוא היה מקפיד על שירת נשים, האם היינו מתפלאים אם הוא היה יוצא באמצע?
הוסף רשומת תגובה