יום שלישי, 18 בנובמבר 2008

הדברים המתחדשים בכל יום

שלושה דברים הקשורים לצוהר:
- בשבת האחרונה התפרסמה מעין ראיון איתי בגליון "השבת" של צוהר (להורדה). הראיון נעשה כחלק מפינה חדשה הבאה לחשוף רבנים מצוהר לציבור הרחב. הראיון זכה לתהודה וצוטט בתכניתו של ידידיה מאיר ברדיו קול חי ביום ראשון בבוקר ובטור "המעלעל" באתר כיפה (לינק) - מי שלא מכיר את הטור, הגיע הזמן להכיר. אני מודה לכל אלו שחשפו את קיומי, וברוכים הבאים לכל אלו שהגיעו בעקבות הפרסום.
- מיזם חדש נפתח בצוהר - קו חם לענייני שלום בית וזוגיות. מדובר בקו שיאוייש (עד כמה שאני מבין בהתנדבות) ע"י מטפלים זוגיים ופסיכולוגים וייתן מענה וייעוץ ראשוני לפונים בענייני זוגיות ושלום בית.

- ב"בשבע" של השבת האחרונה הופיע ראיון עם הרב רונן נויבירט (לינק). בראיון הוא מדבר על מיזם אחר של צוהר המעודד קהילות למנות רב קהילה ועל שאיפה לבנות מודל קהילתי כפי שיש בחו"ל. בעז"ה אתייחס לנושא "רב קהילה" יותר בהרחבה בשבועות הקרובים - בכל מקרה, הראיון הזה הוא מקום טוב להתחיל ממנו.

ועוד שני דברים:
- כמעט בכל מקום זה כבר פורסם, אז נפרסם גם כאן. יד הרב הרצוג מקיים כנס בינלאומי בנושא "הלכה יישומית" בתאריכים ג-ה בכסלו. בכנס ישתתפו רבנים ומומחים רבים מהארץ ומהעולם בדיונים על כמעט כל נושא "חם" בעולם ההלכה. את תוכניית הכנס ניתן לראות כאן. אני מרגיש מעט גאוות יחידה כשאני רואה ששני ראשי הישיבה מהישיבה בה למדתי מתוכננים לדבר בכנס החשוב הזה. אני כנראה לא אשתתף בו, אך אם אחד מהקוראים מתכנן להשתתף ומעוניין לכתוב לנו סיכום, אני כמובן אשמח לפרסם.
- האתר NRG יהדות פירסם השבוע לרגל יום הירצחו של הרב מאיר כהנא הי"ד שני מאמרים (בעד ונגד) יפים ולא מתלהמים על האיש: הרב יהודה קרויזר (דומני שהתואר בכיר תלמידיו של הרב כהנא הולם אותו) ויצחק טסלר. אם מישהו לא יודע למה התכוונתי כשכתבתי לא מתלהמים, הוא מוזמן לראות התלהמות בנושא זה בדף השיחה של ויקיפדיה בערך מאיר כהנא (לינק).
דרך אגב: אני מחפש מישהו שיהיה מוכן לכתוב טור מעין הטור הזה על דברים שקורים ומתחדשים בעולם היהודי, מדי מספר שבועות. אם מישהו מעוניין שיפנה אלי. אם יש מישהו שמוכן לרכז נושא של שאלות הלכתיות מעשיות בהיי-טק (מדובר על ניסוח שאלות, שליחתם לתלמיד חכם שכבר התנדב לכתוב תשובות בנושאים הללו ולקבל את התשובות) גם כן שיפנה אלי.
בהזדמנות זו אזכיר שאני מוכן בשמחה לארח רשימות אורחים (הן על בסיס קבוע של פעם בשבוע, חודש וכד' והן באופן חד פעמי) בכל נושא הקשור לנושאי הבלוג.

אין תגובות: