יום ראשון, 19 בפברואר 2012

צניעות וכלכלה

בשבוע שעבר יצאנו, רעייתי ואני, לחופשה של כמה ימים. במסגרת זו נאלצתי ללוות את אשתי לקניון הסמוך כדי להיפטר ממזומנים עודפים. בזמן שהמתנתי לה הצצתי בחנויות בגדי הגברים שהיו באזור. בחנויות כבר היו מבצעי סוף-עונה למלאי החורף והתחילו למכור כבר בגדים לעונת הקיץ. הסתכלתי בחולצות השרוול הקצר וגליתי שלצערי שוב אאלץ לוותר על קניית חולצות קצרות חדשות גם בקיץ הנוכחי.
מזה כשנתיים החולצות המוצעות למכירה לגברים הנם בעלי שרוול קצר מאד. אני לא מוצא את החולצות הללו נוחות. אני מחפש חולצה עם שרוול קצר שמתארך עד קרוב למרפק. את חולצות השבת הלבנות בגזרה הרצויה אני מצליח למצוא, אך חולצות צבעוניות ויפות לימות החול אני מתקשה למצוא.
מאז שהתחילה האופנה החדשה, אני שואל את עצמי: האם האנשים האחרים לא הבחינו בשינוי האופנתי? האם הם מוצאים את השינוי הזה נח לצורכיהם? בהחלט ייתכן שאני יוצא דופן בנושא הזה, ובאמת לכולם טוב עם השינוי באופנת החולצות, חוץ ממני. אאלץ אם כן לסבול עד שהאופנה תשתנה שוב ותחזור לגזרה הנוחה והיפה.
אך יכול להיות שאני לא לבד בתחושותי אלה, ויש רבים אחרים שגם כן מחפשים את השרוולים הקצרים הארוכים, אם כן אני שואל את עצמי: היכן הכלכלה?
תמיד היה פשוט לי שאם יש ביקוש, אז יהיה מי שיספק את ההיצע. משום מה, אני לא רואה את ההיצע, ואני לא מבין למה.

ואם בגברים בלבד הדבר היה כך החרשתי, אך ממה שאני שומע מרעייתי הדבר הוא נכון גם בגזרה הנשית.
נשים רבות שהתרגלו ללכת עם חצאיות עד הרצפה צריכות לחפש מתחת לרצפה כדי למצוא חצאיות ארוכות. אשתי מספרת לי על חברותיה המתקשות למצוא עבור בנותיהן המתבגרות חצאיות באורך נורמלי. תופעה דומה מתרחשת גם בחולצות הנשיות. עד לפני מספר שנים היה קשה למצוא חולצות עם שרוולים באורך נורמלי. אז התרחש נס והתחילו להאריך את השרוולים, אך זה היה על חשבון הבד שאמור לכסות את האזור סביב הצוואר.
גם כאן אני שואל את עצמי (או יותר נכון, אשתי שואלת אותי): לנשים האחרות נוח עם ההיצע הקיים של החצאיות והחולצות עבורן ועבור בנותיהן? האם ממיעוט ההיצע צריך להסיק שאכן הציבור שלם עם הטרנד האופנתי הקיים?
אם לא, איך יכול להיות שלא קם מישהו שמוכן להכנס לוואקום שנוצר ולמכור בגדים שיענה לדרישות הצרכנים?

הערה לחיים ולדומירסקי: מחכה לתגובה שלך על זה שאני סתם קמצן.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

שם השולח: שלמה תאריך: 19/02/12, 20:04:47אני באותה בעיה, באמת קשה למצוא. לא רק השרוול, גם הגזרה פתאום נהייתה צמודה נורא בכל החנויות הגדולות (אתה מדבר על חולצות פולו של ביינישים נכון?)

הפיתרון- חולצות סוף מחזור, כמובן.... וגם- יש בשוק אצלנו אחלה חולצות כמו שאתה מחפש במחירים מעולים!

שם השולח: אייל תאריך: 20/02/12, 06:05:20איזה כיף לקרוא טור על דבר שכל כך מציק גם לי. אז קודם כל אני ממליץ על גולף - בדרך כלל יש שם גזרות ארוכות סולידיות ולא צמודות. לא תמיד, לא כל הגזרות, נקווה שגם השנה, אבל בדרך כלל. אפילו עכשיו בירושלים במרכזית יש מכירה בשליש מחיר של חולצות קצרות צבעוניות וסולידיות של גולף - לפחות חלק מהגזרות שם בסדר גמור. תנסה. קניתי שבוע שעבר שתיים. לגבי הביקוש והכלכלה - הציבור הדתי לא ממש בראש של החברות הגדולות, שברובן כלל לא ישראליות. אני ממליץ גם על זיפ - יש שם לא מעט דגמים סולידיים ורחבים. רק לא פוקס וקסטרו

שם השולח: חגי תאריך: 20/02/12, 10:57:22כאחד שלובש חולצות טריקו הבעיה מוכרת לי כבר הרבה שנים, אבל היה ברור לי שזה מה שדורש השוק.

בחולצות מכופתרות יש סיכוי שחנויות שימכרו חולצות עם שרוול נורמלי יראו עליה בביקושים וייצרו יותר