יום ראשון, 10 באוגוסט 2008

יוצאים לחופש

כשהתחלתי לכתוב לפני קרוב לחצי שנה, לא ידעתי אם יהיה לי על מה לכתוב מעבר לחודש ימים (לכל היותר). בטח שלא חשבתי אז שיהיה לי מספיק בכדי לכתוב 155 (!) רשימות. גם לא חשבתי מראש על אילו נושאים אכתוב ומאילו נושאים אבחר להתעלם, זה פשוט זרם והרבה פעמים פשוט יצא שהתעלמתי מנושא סתם מחוסר זמן או שהתייחסתי לנושא כי הכתיבה עליו לקחה לי פחות זמן. מאז שהתחלתי לכתוב ישנה עלייה מתמדדת במספר הנכנסים לבלוג הזה, ואני מודה על כך לכל מי שהפיץ את דבר קיומי.

השאלה הנפוצה ביותר ששואלים אותי זה: מתי יש לך זמן לכתוב כל כך הרבה? אין לי תשובה מסודרת לשאלה הזו, ואני פשוט מנסה עד כמה שיותר שהכתיבה כאן לא תפגע ביחסי עם אשתי, משפחתי, קהילתי ומקום עבודתי. עד כה, אני חושב שהצלחתי לשלב בין הדברים בצורה נאותה. בהתקרב חודש אלול עם תחילת הסליחות ואולי עוד מחויבויות שייפלו עלי בשנת הלימודים החדשה, אני יודע שלא אוכל להמשיך לכתוב בקצב שבו כתבתי עד עתה (בדר"כ לא פחות מ5 רשימות בשבוע!) ואני מתכוין לרדת ל3 רשימות שבועיות: אחד בהלכה, אחד בהשקפה-פוליטיקה, ואחד במדרש-פ"ש. כשפתחתי את הבלוג כתבתי לכל חברי שאני אשמח אם הם גם יפרסמו מהגיגיהם בבלוג זה. ההיענות היתה מועטה מאד. עתה אני חוזר ופונה לחבריי ולקוראים הקבועים - אם יש מישהו שמעוניין לכתוב בנושא כלשהוא פעם בשבוע או פעם בשבועיים, תודיעו לי ואשמח לפרסם (אם הדברים יהיו לרוח הבלוג, כמובן). באותה הזדמנות גם כתבתי שאשמח לקבל תגובות על הדברים שאני כותב. משום מה, רבים מחבריי פיתחו פובייה לתיבת התגובות ומעדיפים למסור לי את תגובותיהם רק אם אני פוגש אותם באקראי בבית הכנסת, בעבודה או בטקס חלוקת התואר של אשתי ("אהה, דרך אגב אני כל שבוע מדפיס את ה'מדרש לפרשת שבוע' לשלחן שבת שלי"), או לחילופין במיילים מזדמנים. שמעתי תירוצים רבים מדוע אינם משתמשים בתיבת התגובות אך טרם השתכנעתי.

כפי שכתבתי ברשימה הקודמת, החלטתי לצאת לחופשה קצרה של כשלושה שבועות ואחזור לקראת ראש חדש אלול. וכפי שהתחלתי ברשימה הקודמת אני משאיר לכם, הקוראים, קצת שיעורי בית לתקופה הזו. כמי שכתב במסירות בחצי שנה האחרונה, אני חושב שזה לא יותר מדי לבקש מכם לכתוב קצת פידבק. מלבד בקשתי ברשימה הקודמת, ברשימה זו אני מבקש לשמוע מכם מה היחסים שלכם עם הבלוג הזה. כלומר: כל כמה זמן אתם נכנסים? איך הגעתם אלי? מה הטורים האהובים עליכם - הלכה, השקפה, פוליטיקה, מדרש? האם אתם קוראים את הנושאים שפחות מעניינים אתכם או שאתם פשוט מדלגים? מה חסר לכם בבלוג הזה?


דבריכם חשובים לי מאד ואקח אותם לתשומת ליבי. אתם יכולים להשאיר את תגובותיכם בתיבת התגובות (עדיף לכתוב בקידוד Unicode, לחיץ ימני->קידוד->Unicode) ולמי שעדיין מפחד מתיבת התגובות יכול לשלוח לי מייל לכתובת:
delafub שטרודל walla נקודה com


שנזכה להודיע באתר זה על ביאת משיח צדקנו,
בני - רב צעיר
מוצאי ט' באב, ה'תשס"ח

אין תגובות: