יום ראשון, 3 באוגוסט 2008

עטרת זקנים בני בנים?

השבוע בימים ראשון - שלישי מתקיים הכינוס לתורה שבעל-פה בבית מוסד הרב קוק בירושלים. כפי מסורת הכנס ידברו גדולי הרבנים בארץ על נושאים מענייני דיומא העומדים ברומו של עולם (לינק לידיעה באתר ערוץ 7). על פי הפרסומים, במהלך הכנס יימכרו בבית מוסד הרב קוק ספרים פגומים בהוצאת מוסד הרב קוק במחירים אפסיים וכן יינתן 35% הנחה על כל ספרי ההוצאה. להלן תוכנית הכנס כפי שפורסמה בעיתון "בשבע" בסוף השבוע.
אינני יכול שלא להביע את תמיהתי על בחירת חלק מהדוברים במושב הנעילה של הכנס הזה. הבחירה בדיין הרב שרמן, שאך לפני מספר חדשים ספורים תרם את חלקו להבאשת ריחו של בית הדין בקרב הציבור הרחב בפסק הדין השערורייתי שפרסם כנגד הרב דרוקמן (ועד כמה שידוע לי, השבוע אמור להתקיים דיון בנושא עתידו של הרב שרמן כדיין בבתי הדין בועדה למינוי שופטים), אמור לנעול כנס שייסד הרב יהודה לייב הכהן פישמן-מיימון שכה נאבק על מעמד בתי הדין. יותר מהבחירה ברב שרמן, אינני מצליח להבין מה מצאו מארגני הכינוס מקום להזמין את הרב יוסף אפרתי למושב הנעילה של הכינוס הזה. במה תרם הרב אפרתי והמכון שבראשו הוא עומד לשמיטה דהשתא? האם המכון של הרב אפרתי הוא זה שדאג לפתרונות חדשים (הלכתיים או טכנולוגיים) על מנת לאפשר לחקלאים ולצרכנים לשמור שמיטה בהידור? במה בדיוק פעל הרב אפרתי על מנת לקרב את תודעת השמיטה באופן מתקבל לציבור הרחב? הרב אפרתי אחראי ישירות לביזוי הגדול המתרחש ברבנות הראשית והוא אחד מהלוחמים הגדולים כנגד היתר המכירה. האם ראוי שאדם כזה ידבר בכנס הנושא את שמו של הרב קוק?

בכל מקרה, אני לא אהיה בכינוס הזה. אם אחד מהקוראים מתכוין להשתתף ומעוניין לכתוב עבור כולנו סיכום קצר של המושבים בהם הוא ישתתף - אני אשמח לפרסם.

אין תגובות: