יום חמישי, 8 באפריל 2010

יריד מוסד הרב קוק תש"ע ועוד יריד

אתמול בצהרי היום הייתי ביריד השנתי של מוסד הרב קוק בירושלים. רכשתי את הספר משנת ראובן, שהוא אוסף פירושי הראשונים על מסכת אבות. החלק הראשון יצא לפני שלוש שנים ורכשתי אותו בזמנו ומאז חכיתי ליציאתו לאור של חלק ב', והשנה שמחתי לראות שהוא יצא ורכשתי אותו, כמובן.
חוץ מזה גם קניתי את הספר "המידות לחקר ההלכה" של הרב עמיאל זצ"ל שיצא לאור זה עתה ע"י מוסד הרב קוק.
עוד ספר חדש שמצאתי בו עניין הוא שיח שאול - שיחות של הג"ר שאול ישראלי על פרשיות השבוע. לא היה לי מספיק זמן כדי לרפרף בספר אז אינני יכול לומר יותר מדי עליו. אם מישהו מבין הקוראים הספיק לעבור על הספר - אשמח לשמוע רשמים.
כאמור, הגעתי ליריד בצהרי היום והייתי בטוח שיהיה יחסית ריק, אך טעיתי והיו די הרבה אנשים (וקצת נשים גם) שהסתובבו בין ערימות הספרים ורכשו סטים וספרים.
בכניסה ליריד נתן בידי בחור שנראה מרכזניק פלייר ובו היה כתוב:
המכירה - הזדמנות של פעם בשנה
עין איה, מכון הרצי"ה, מכון הלכה ברורה, ספרי הרב אברהם שפירא זצ"ל, ספרי הרב שאול ישראלי זצ"ל ועוד ועוד
אסור לפספס!
המכירה תתקיים ביום ג' כ"ב ניסן - יום ג' כ"ט ניסן בישיבת מרכז הרב

לא היה לי זמן לסור ולראות מה מוכרים ביריד הזה בישיבת מרכז הרב, כך שאינני יכול דווח. אך אני יכול לבוא בתלונה כלפי המארגנים שגם לא עשו מספיק כדי להביא אותי אליהם. המודעה היתה מעוצבת בצורה מאד פשוטה, לא צויין בה בכלל אם יש שם הנחות או מחירים מיוחדים (הבחור המרכזניק אמר לי שהספרים יותר זולים מבכל השנה). לא היה מזיק אם באותו עמוד או בצד השני של העמוד היו מדפיסים רשימה, לפחות חלקית, של הספרים הנמכרים ומחיריהם. במקום זה היה איור שנראה בדיוק כמו ערימת הספרים המונחים בפינת הסלון בביתי ומזכירים לי שאני צריך לבלות פחות זמן על המחשב ויותר זמן בקריאתם.
אם יריד מוסד הרב קוק מצליח למשוך אליו כל כך הרבה אנשים כל שנה, למה שלא יתאגדו מספר ישיבות ויקימו יריד נוסף בישיבת מרכז הרב או בכל מקום אחר ובו יהיה אפשר לקנות ספרי מבתי המדרש הציוניים ואם אפשר גם בהנחות משמעותיות.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שם השולח: קובי תאריך: 09/04/10, 08:21:42בני, קצת עצוב שלצד היריד של מוסד הרב קוק, צריך לקיים יריד של ספרי הישיבות הציוניות. הלוא מוסד הרב קוק אמור היה להיות ספינת הדגל של ההוצאות הציוניות?

ובהערת אגב, שהיא המשך להערה הקודמת - לא רק שהנהלת המוסד התחרדה, אלא שגם העיצוב של כריכות הספרים הפך ל"חרדי": פוטומונטאז'ים של שקיעות וזריחות על ספרי תולדות רבנים, עיטורי זהב וכריכות כהות. מה היה רע בעיצוב המינימליסטי היפה של פעם? זה עיצוב "ציוני" מדי?

שם השולח: מוטי תאריך: 11/04/10, 13:20:39אכן, כואב לראות איך תורת הרב זצ"ל מתפרקת לרסיסים.
ארבעה גופים (לפחות) מתחרים זה בזה על הוצאה לאור של ספריו ו/או תורתו:
מוסד הרב קוק המתחרד, ישיבת מרכז הרב, ישיבת הר המור והצעירים הנמרצים של ישיבת רמת גן ("דברי שיר").

וכאן הבן שואל בתדהמה:
היאך יחיו את האומה
אם בקודש פנימה רבתה המהומה
בין אוכלי טהרת הקודש לאוכלי טהרת תרומה?

Unknown אמר/ה...

מישהו יודע אם היריד השני פתוח גם בשישי?