יום ראשון, 15 באוגוסט 2010

הדברים המתחדשים בכל יום

- מאמרו המעולה של משה פייגלין מהיום דורש התייחסות נרחבת, אבל עד שיהיה לי פנאי לזה לפחות תקראו את המאמר ותתחילו לחשוב עליו.
- הכל אני יכול להבין ואפילו לקבל בסרטון הזה, חוץ מלמה קוראים לאדם כזה גאון. אגב, עד כמה שידוע לי זה לא סרטון חדש. אני די בטוח שראיתי אותו כבר לפני כמה חדשים.
- האם יש קשר בין הסיסמא של הרב קוק המצוטט ע"י הרב יוסף קלנר 'אל תהיו לי קוקיסטים' (קישור), לדברי הרב עמיטל הידועים שהוא לא רוצה עמיטלים קטנים (קישור אחד מני רבים)?
בעניין זה, הנה דברים שכתב לי ר' איתם הנקין:
מקור המשפט הנ"ל בעדותו של הרצי"ה בקונטרס 'לשלשה באלול' (תרצ"ח, עמ' כ"ב): "כשהעירו לו ביחס לאנשים ידועים והשתתפו אתם [כצ"ל: השתתפותם] בפעולות של חזוק התורה והיהדות, [אמר], 'אל לעשות לי קוקיסטים. כל א' מישראל שבא ועוסק בדבר כללי לטובת התורה והיהדות, הרי הוא שלנו'". יש כאן דימיון מפתיע למשפט שהוזכר כמה פעמים על ידי מספידי הרב עמיטל זצ"ל, "אל תהיו עמיטלים קטנים". אך המשמעות שונה, כי הראי"ה התכוון בדבריו הנ"ל בעיקר שאין ליצור מפלגה, איזו נישה מוגבלת בעם, שהיא תהיה "מפלגת הרב קוק", אלא יש לחתור לאחדות העם, והרב עמיטל דיבר יותר על המישור האישי שבין רב לתלמיד.
- אינני יודע כמה זמן האתר הזה (ילקוט יוסף) קיים, אני גליתי אותו רק היום ושמחתי בו. שימו לב האתר מכיל הרבה יותר ממה שמופיע ברשימת התוכן מצד ימין.
- 'תורת חב"ד לבני הישיבות' הוציאו לרגל חודש אלול את אגרת התשובה שכתב אדמו"ר הזקן עם ביאורי הרבי (קישור להורדה).

אין תגובות: