יום ראשון, 15 במרץ 2009

נא להכיר: האתר רמבי"ש

קיבלתי בזמן האחרון פנייה מאחד ממקימיה של האתר רמבי"ש לפרסם את האתר כאן. אחד ממפעילי האתר ר' יעקב נוימן שלח לי תיאור של האתר שנראה שעוד ידובר בו רבות:

לרבים יוצא להתקל, בבית הכנסת או במקום אחר, בכתב עת תורני של מוסד פלוני, או בספר זכרון לאלמוני. בדרך כלל, תוך כדי רפרוף רואים כמה מאמרים שיוכלו לעניין אותנו, ואולי גם מאמר שעוסק בנושא שלפני כמה חודשים מאוד העסיק אותנו, אך לא ידענו כלום על קיומו של המאמר. בגלל זה הוקם האתר רמבי"ש.
רמבי"ש : רשימת מאמרים שלבני הישיבות – הוא מפתח מאמרים תורניים של מאמרים שפורסמו בכתבי עת תורניים או באסופות מאמרים. באתר מנוע חיפוש המאפשר לערוך חיפוש בשם המאמר, שם המחבר, תיאור ומילות ומפתח, ובשם המקור בו הודפס.
רמבי"ש מופעל על ידי מנתדבים, והוא זמין ברשת האינטרנט לכל דורש תורה ללא תשלום. כל מי שנדבה רוחו אותו לתרום להרחברת המאגר – מוזמן לפנות באמצעות טופס יצירת הקשר.
כיום מכיל המאגר כ-80 כתבי-עת/אסופות ולמעלה מ-3600 רשומות מאמרים – יותר ממחצית מהם זמינים ברשת האינטרנט. המטרה בטווח הקרובה היא לקטלג את כל כתבי העת ואסופות המאמרים שיצאו לאור משנת תש"ס והלאה, כאשר עיקר המאמץ הוא להשיג את הטקסט המלא על מנת לאפשר קריאה מיידית של המאמר.
מוסדות תורניים ואנשים שכתבו מאמרים, יכולים לפנות אלינו על מנת להוסיף את המאמרים שפרסמו. כמו כן, אנו מאפשרים למוסדות להרשם כמנויים (בחינם) ואז יוכלו לקבל דף חיפוש בו ניתן לערוך חיפוש בפרסומי המוסד בלבד.

לי אין אלא לקוות שהישיבות אכן ישתפו פעולה עם האתר הזה וישלחו אליהם את כתבי העת שהם מוציאים לאור. כרגע יש באתר מאמרים מכתבי עת ציונים-דתיים יחד עם מאמרים מכתבי עת חרדיים. כך לדוגמא, חיפוש של "פסח" מוביל למאמר של הרב שלמה פיק (שמן הסתם נכנס לאחר מכן לספרו "מועדי הרב") המביא שיעור של הגרי"ד סולובייצ'יק על סיפור יציאת מצרים ולמאמר של הג"ר אהרן לייב שטינמן בעניין החיוב לתת לעני ד' כוסות.
(מדי כותבי אני תוהה האם זה שהאתר מוגדר כאתר המרכז מאמרים של בני ישיבות, זה בא להוציא אפשרות שכתב עת דוגמת "מסכת" של מת"ן ימצא את מקומו באתר זה. נחיה ונראה.)

אין תגובות: