יום שבת, 13 בדצמבר 2008

יצא לאור: מעיינותיך חדש לחודש כסלו

יצאו לאור חוברות "מעיינותיך" ו"מעיינותיך לצעירים" לחודש כסלו. חוברות "מעיינותיך" יוצאים לאור ע"י גוף הנקרא "תורת חב"ד לבני הישיבות" המנוהל ע"י ר' משה שילת (בנו של הר"י שילת) והמשתייך לזרם הלא-משיחי בחב"ד. החוברות מושקעות ומעוצבות להפליא ומתוכננות בכישרון רב באופן שיתאימו לציבור הלא חב"די. חוברת "מעיינותיך לצעירים" מיועד בעיקר לנערים בגיל תיכון (אך גם מבוגרים יותר יכולים ליהנות ממנו מאד) ו"מעיינותיך" מיועד יותר למי שיש מעט רקע במושגים חסידותיים אך נדמה שגם מי שחסר רקע יכול למצוא בו עניין. עד כמה שידוע לי, פעילות "תורת חב"ד לבני הישיבות" ממומנת באופן נרחב ע"י לייב לבייב, שכידוע נפגע לא מעט במשבר הכלכלי העולמי. אני שמח לראות שהמשבר לא פגע בהוצאה לאור של "מעיינותיך".
 
הפעם מוקדש חוברת "מעיינותיך" לנושא התפילה וחוברת "מעיינותיך לצעירים" מוקדש לנושא השליחות לע"נ השלוחים למומבאי הרב גבריאל ורבקה הולצברג הי"ד.
 
מעיינותיך #19 ניתן להוריד כאן:
למה נברא העולם? - הרב יואל כהן
תניא לנפש - התוועדות/ראיון עם הרב מנדל ווכטר בנושא לימוד תניא
שליבות התפילה - הרב יחזקאל סופר (עד כה זה המאמר היחיד שהספקתי לקרוא מהחוברת הנוכחית. ההרגשה האישית שלי הוא שהמחבר ניסה להכניס יותר מדי חומר לתוך מאמר של ארבע עמודים, ומבחינתי זה חבל. מאידך, אני בטוח שמי שמתמצא כבר בשלבי התפילה עפ"י עולמות אבי"ע ימצא במאמר זה סיכום די ממצא.)
הכנה לתפילה - הרב יוסף יצחק אופן
ביאורים בתפילה, ברכת יוצר אור - אדמו"רי חב"ד
בנוסף שני קטעים קצרים משיחות של הרבי זצ"ל בעניין לימוד חסידות ותפילה
 
מעיינותיך לצעירים #5 ניתן להוריד כאן:
אחריות - מנחם איתן
צימאון יהודי אמיתי - ראיון עם הרב חיים דרוקמן (לא כתוב מי הוא המראיין. לאורך כל החוברת, מודגש העניין המאד עקרוני בחב"ד שאין יהודים "חילוניים", אלא יש יותר שומרי תו"מ ופחות, אך בראיון זה מופיעים שאלות בנוסח: "האם יש לחשוש לחשיפת נוער עם חילונים?")
זה בכלל משפיע על מישהו? - ר' אייל לוגסי
הנר החמישי - סיפור על הרבי זצ"ל
כיצד לדעתך מומלץ להפיץ יהדות? - דעותיהם של חבר'ה בישיבות תיכוניות.
הפצת יהדות לאור הנרות - וורטים קצרים מתוך שיחות הרבי מליובאוויטש (טור מעולה, שאני מקווה יחזור גם בגליונות הבאים)
 
גליון "מעיינותיך לצעירים" הנוכחי הוא לדעתי מעולה. הוא מסקר ומסכם את פעילות השליחות, מפעלו הכביר של הרבי האחרון, באופן שגם מי שמרוחק מחב"ד יוכל לקרוא, להבין ולקחת ללב.
 
מעניין לעניין באותו עניין של הפיגוע בבית חב"ד במומבאי (שהתייחסנו אליו קצת כאן), בימים האחרונים מסתובב באינטרנט קטע משיחה של הרבי מצאנז-קלויזנבורג מפרשת לך-לך תשמ"ב, ובו והוא אמר כך (מכאן, הדברים מתורגמים מיידיש):
העניין של פרסום אלוקות בעולם הוא לא רק עבור יהודים אלא גם בשביל גויים שרואים יהודי מתפלל ועובד את ה', ויהיה יהודי יחיד שיסע להודו ובמקום זה יש מליונים עובדי ע"ז והוא יגלה אלוקות והוא יהרג שם וכל האומה הזו ידברו עליו והוא מקדש שם שמיים שעל ידו יתגלה למליוני אנשים שיש ה' בעולם.

אין תגובות: