יום ראשון, 6 באפריל 2008

אתר חדש למכון צומת

בשבת ראיתי באחד מעלוני השבת (אני מניח שזה היה ב"שבת בשבתו", אבל אינני בטוח) פרסומת אודות האתר החדש של מכון צומת. האתר אכן חודש באופן שמי שהכיר את האתר הישן לא יזהה אותה. לפני כמה שנים התעניינתי בעניין ה"הכשר" שמכון צומת נותנים למיחמים לשבת. רציתי לדעת מהן הבעיות ההלכתיות המצויות במיחמים כיום. חיפשתי באתר הישן ולא מצאתי שום אינפורמציה. כמדומני שבזמנו אף ניסיתי לפנות דרך האתר אל מכון צומת על מנת לקבל מידע בנושא, אך גם זה לא השביע את רעבוני. שמחתי לראות שבאתר החדש, שעל פי האמור באתר עלה לפני כחודש לאוויר הרשת, ישנם הסברים רבים על מכלול העניינים שאנשי מכון צומת מתעסקים בהם.
בעניין המיחם, הנושא מנותח באתר תחת ראשי הפרקים הבאים (לינק):
החששות העיקריים במיחמים ובתרמוסים חשמליים הם: 1. חשש שמא הוצאת מים תזרז הפעלה חשמלית. 2. חשש להרתחת המים הכלואים במדיד. 3. הפעלת מנגנונים נלווים.
מלבד המידע ההלכ-טכני האתר גם מקדם את גליון שבת בשבתו ואת ספרי תחומין. באתר מתאפשרת גישה וחיפוש בכמה מאות מהגליונות האחרונים של שבת בשבתו. כמו כן, ניתן לחפש ולעיין במפתחות של תחומין, אך עיון במאמר מסויים יעלה למשתמש 10 שקלים. אך יש לציין שקיימים כמה עשרות מאמרים נבחרים מתוך תחומין במגוון נושאים, כדוגמת מאמרו של הג"ר שבתי רפפורט בנושא מכונות גילוח ומאמרו של הג"ר שלמה דיכובסקי בנושא היציאה לחוץ לארץ.

בהחלט יש לברך על הצעד הגדול שעשו מכון צומת ויש לקוות שעוד גופים יילכו בעקבותיהם.
לעמוד הבית של אתר מכון צומת - לחץ כאן.

מעניין לעניין באותו עניין. מוסד הרב קוק שוקדים בימים אלה על בניית אתר אינטרנט. בשיחת טלפון נודע לי שהם מתכננים עד לחג הפסח להעלות לאתר את הקטלוג של יריד מוסד הרב קוק המסורתי המתקיים מאסרו-חג פסח ועד ר"ח אייר. זהו התקדמות אדירה, שכן בשנה שעברה לא היה ניתן לקבל את הקטלוג בשום דרך מלבד הדואר המסורתי. בעז"ה אפרסם בבלוג הודעה נפרדת כאשר הקטלוג אכן יעלה לאתר ובנתיים הנה הלינק.

אין תגובות: