המשנה האחרונה במסכת תענית מתייחסת ליום הכיפורים (תענית פרק ד משנה ח):
אמר רבן שמעון בן גמליאל לא היו ימים טובים לישראל כחמישה עשר באב וכיום הכיפורים ... וכן הוא אומר "צאנה וראינה בנות ציון במלך שלמה בעטרה שעיטרה לו אימו ביום חתונתו וביום שמחת לבו" (שיר השירים ג יא) "ביום חתונתו" זה מתן תורה "וביום שמחת לבו" זה בניין בית המקדש יהי רצון שייבנה בימינו.
יום הכיפורים הוא יום מתן תורה - היום שנתנו בו לוחות שניים. והמשנה אומרת שזהו "יום חתונתו" (לפי רע"ב גם "יום שמחת לבו" מדבר על יום הכיפורים).
אינני זוכר שראיתי זאת במקום אחר, אך לכאורה זה נדרש לומר, שאם יום הכיפורים זה יום החתונה אז שבעת ימי חג הסוכות הם שבעת "ימי השבע ברכות" - שבעת ימי המשתה שלאחר החתונה. ואכן המצוה העיקרית בימים אלו הוא לשמוח - "ושמח את אשתו אשר לקח".
ראה עלון צהר לראש השנה האחרון, במאמרו של הרב ישראל סמט
השבמחקנוהגים להוסיף לינק,
השבמחקלי לקח זמן למצוא:
http://www.tzohar.org.il/wp-content/uploads/2012/09/nizhavim_414.pdf
יישר כח הן לקריינא דאגרתא והן לפרוונקא.
השבמחקתודה. בזמן שכתבתי את ההודעה הגליון עוד לא הועלה לרשת...
השבמחק