1 - ניתן לראות שהרב אלעזר אינו אחד ה"כותבים" המובחרים של עם ישראל (גם אני ממש לא) ולכן אי אפשר להבין בדיוק מה כוונתו אחרי כל מילה ומילה.
2 - אבל, באופן כללי הוא רצה לחדד שאינו תומך בשום צד לרפורמה ביהדות. לפי דעתי, ניתן להבין מהכתבה ה"מפרגנת" שבעיר מודיעין קיימת לגיטימציה זו מצד רבני העיר.
נ.ב: תופעת הרפורמה אומנם עדיין קטנה , תופסת תאוצה ורבני העיר חייבים להכיר בזה ולהתנגד לה בצורה מוסרית, מכובדת וראויה אבל בשום פנים ואופן לא לתת לגיטימציה כעוד "זרם" ביהדות.
"יודע מקומו" - הזלזול, וההתנשאות מבטלים את כל האמירות המשבחים את הציבור החילוני שבאים לאחר מכן.
השבמחק"יש לי חברים רפורמים" - נו..
"למכור יהדות" - סליחה??
"הישארו חילונים טובים" - הישארו חילונים נחמדים שאני יכול להתנשא אליכם.
קידוש השם! בהחלט.
השבמחקאינני יודע אם היה מן הראוי לצאת בהודעות כאלה בלי סיבה, אבל לאחר שהוא עלול להיחשד בתמיכה והכרה ברפורמים, היה עליו לעשות כן.
זה בזה משהו מעל ומעבר לענין קידוש השם וחילולו. הענין הרפורמי הוא הונאה פשוטה, ויש להודיע שאין דבר כזה "ללכת בלי ולהרגיש עם".
מביך.
השבמחקאנונימיים - נא בחרו שמות! לא להגיב כ"אנונימי". תודה.
השבמחקהרקע למכתב הזה הוא הכתבה (המאד מפרגנת, לדעתי) הזו: http://mnews.co.il/iton/817/pdf/eton1p028.pdf
וכאן תוכלו לראות את תמונת השער של אותו גליון:
http://mnews.co.il/iton/817/home.asp
הרב אלעזר בן שלמה, כותב המכתב, הוא התוקע לבוש הטלית בתמונה.
יש לחלק את התגובה לשתיים:
השבמחק1 - ניתן לראות שהרב אלעזר אינו אחד ה"כותבים" המובחרים של עם ישראל (גם אני ממש לא) ולכן אי אפשר להבין בדיוק מה כוונתו אחרי כל מילה ומילה.
2 - אבל, באופן כללי הוא רצה לחדד שאינו תומך בשום צד לרפורמה ביהדות. לפי דעתי, ניתן להבין מהכתבה ה"מפרגנת" שבעיר מודיעין קיימת לגיטימציה זו מצד רבני העיר.
נ.ב: תופעת הרפורמה אומנם עדיין קטנה , תופסת תאוצה ורבני העיר חייבים להכיר בזה ולהתנגד לה בצורה מוסרית, מכובדת וראויה אבל בשום פנים ואופן לא לתת לגיטימציה כעוד "זרם" ביהדות.
חג שמח
הרעיון נכון, הביצוע העילג פחות.
השבמחק