יום ראשון, 5 ביולי 2015

מהו פיקוח נפש?

סיפור קצר שמתמצת כל כך הרבה (מתוך: רפואה, מציאות והלכה, סימן א, הרב ד"ר מרדכי הלפרין):



8 תגובות:

  1. שלום הרב בני

    ראשית - מה המקור לסיפור (זה נראה כמו הפורמט של "ועלהו לא ייבול". צדקתי?)

    שנית - מה רצית להוכיח בזה? את ההבדל בין הגישה (הפרקטית? האנושית יותר? הפורמלית פחות? המקלה?) של הרב אוירבך לעומת הגישה (המחמירה? הפורמלית?) של הרב אלישיב?

    השבמחק
  2. אופס, סליחה... ראיתי שהבאת את המקור. שאר השאלות - בתוקף:)

    השבמחק
  3. אולי ההגדרה הנכונה היא: פסיקה ציבורית לעומת פסיקה יחידנית.

    השבמחק
  4. מה סוף הסיפור?
    איפה היה הילד?

    השבמחק
  5. שאלה מצויינת. בסוף התברר שהבחור היה עצור במגרש הרוסים, אבל לא מצאו אותו בתחילה ברשימות בגלל טעות בהקלדת השם שלו.
    האם סוף הסיפור משנה משהו לתחילתו?

    השבמחק
  6. הפסק של מי הוא הציבורי, ושל מי היחידני?

    (להוכיח שאני לא רובוט זו משימה מאד קשה.)

    השבמחק
  7. מה דעתך?
    איך היית מגדיר את ההבדל ביניהם?

    [אני מצליח להגיב בלא להוכיח שאני לא רובוט, אבל יכול להיות שזה בגלל שאני בעל הבלוג. אם מישהו יודע כיצד להוריד את זה - אשמח למידע.]

    השבמחק
  8. 1. לכל אחד מהפסקים יש צד יותר ציבורי\כללי וצד יותר פרטני.

    2. זו לא שאלה שאפשר לענות עליה בכמה שורות, בטח לו כמה שעות לפני שבת.

    רק לתת קצת כמה נקודות למחשבה:

    א: האם תאמר במקרה כזה "הנשאל הרי זה מגונה והשואל שופך דמים" (או להיפך) או לא?

    ב: האם הפסק של הגרש"ז עקבי?

    (הפעם הצלחתי כבר בנסיון השני)

    השבמחק

אשמח לקבל תגובות לדברים המתפרסמים בבלוג "רב צעיר".
נא להקפיד להגיב לגופם של דברים ולא לגופם של כותבים!

בבקשה לא להגיב כ"אנונימי" - בחרו בשם כלשהוא והגיבו איתו.