מה מוסר ההשכל שאנחנו צריכים ללמוד מסיפור בלק ובלעם?
שתי תכונות אנושיות חוזרות בפרשה שוב ושוב: חוש הראיה, והדיבור.
האדם הוא כמו מכונה עם קלט ופלט. חוש הראיה מהווה קלט עיקרי אצלו דרכו הוא קולט נתונים, והדיבור מהווה את הפלט של המכונה המשוכללת אחרי שהנתונים עברו עיבוד.
המסר העיקרי של הפרשה, לדעתי, הוא שכשיש פגם בקלט אזי סיכוי טוב שגם הפלט יהיה פגום.
אין זה מקרה שהמכשף והמקלל בלעם היה שטום עין - הוא לא היה מסוגל לקלוט את המציאות בצורה טובה ואיכותית, ולכן אין פלא שהפלט היה מאד חד-צדדי ולא מאוזן.
שתי תכונות אנושיות חוזרות בפרשה שוב ושוב: חוש הראיה, והדיבור.
האדם הוא כמו מכונה עם קלט ופלט. חוש הראיה מהווה קלט עיקרי אצלו דרכו הוא קולט נתונים, והדיבור מהווה את הפלט של המכונה המשוכללת אחרי שהנתונים עברו עיבוד.
המסר העיקרי של הפרשה, לדעתי, הוא שכשיש פגם בקלט אזי סיכוי טוב שגם הפלט יהיה פגום.
אין זה מקרה שהמכשף והמקלל בלעם היה שטום עין - הוא לא היה מסוגל לקלוט את המציאות בצורה טובה ואיכותית, ולכן אין פלא שהפלט היה מאד חד-צדדי ולא מאוזן.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
אשמח לקבל תגובות לדברים המתפרסמים בבלוג "רב צעיר".
נא להקפיד להגיב לגופם של דברים ולא לגופם של כותבים!
בבקשה לא להגיב כ"אנונימי" - בחרו בשם כלשהוא והגיבו איתו.