tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post8624470618799242343..comments2024-01-23T11:44:07.598+02:00Comments on רב צעיר Rav Tzair: שאלה במעשה שבת ויום-טובRavTzairhttp://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-90246840851262723062012-03-05T18:26:19.927+02:002012-03-05T18:26:19.927+02:00שם השולח: איתם הנקין תאריך: 17/10/10, 06:40:53
[הע...שם השולח: איתם הנקין תאריך: 17/10/10, 06:40:53<br />[הערה קטנה: צ"ל "הבערה"]. אם מדובר בהקלטה על סרט מגנטי וכדומה, קרוב לוודאי שלרוב הפוסקים איסורה מדרבנן. ואם כן בשוגג בדיעבד פשוט שאין לאסור משום מלאכת שבת - וכל שכן לפי הסיבות הנוספות שהבאת להקל. איני ראוי להוראה אבל המסקנות שלך נראות בהחלט לענ"ד.<br /><br />נ.ב. מה שהביא הגר"ע יוסף מבעל הערוך השלחן, הרי זה שטר ששוברו בצידו מפני שהערוה"ש עצמו (באותה תשובה שציין אליה) מסייג וכותב שאין החשמל נמצא במקומו כדי שיוכל לעמוד על טיבו כדי הצורך. ולמען האמת גם קשה לי להאמין שבהר צבי (לגרצ"פ) אחרי תרצ"ד לא נמצא מסקנה לאיסור.<br /><br />שם השולח: יוקי תאריך: 21/10/10, 22:32:50<br />לא רק ההקלטה היא דרבנן, אלא גם ההפעלה של מכשיר ההקלטה היא בעיה דרבנן ולא דאורייתא.<br />לדעת רוב הפוסקים הפעלת מכשירים חשמליים (שאין בהם חימום של חוט להט) בשבת היא דרבנן.<br />כך שבכל מקרה מדובר כאן על שוגג באיסור דרבנן, ויהיה מותר בהנאה.<br /><br />שם השולח: Benny (האתר שלי) תאריך: 22/10/10, 06:43:35<br />הרב יוקי,<br />אני חושב שצריך לדון לא רק מצד פעולת המכשיר שהוא בודאי דרבנן כדבריך, אלא גם מצד המלאכה שהמכשיר עושה עבור האדם שיכול להפוך את זה לדאורייתא - ועיין בדברי הגרצ"פ פרנק שהפניתי.קישhttps://www.blogger.com/profile/08646260335369189918noreply@blogger.com