tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post7505358081549155105..comments2024-01-23T11:44:07.598+02:00Comments on רב צעיר Rav Tzair: עבודה מול צרכים אחרים בחיוב סוכהRavTzairhttp://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-24199858185693391552018-10-14T17:06:26.824+03:002018-10-14T17:06:26.824+03:00מה תוקפו של האיסור לצאת מארץ ישראל?
זה לאו דאוריי...מה תוקפו של האיסור לצאת מארץ ישראל? <br />זה לאו דאורייתא או איסור דרבנן? RavTzairhttps://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-70096610875060796602018-10-13T23:56:34.516+03:002018-10-13T23:56:34.516+03:00לא זכיתי להבין את החילוק.
ישנו איסור לצאת מארץ ישר...לא זכיתי להבין את החילוק.<br />ישנו איסור לצאת מארץ ישראל. האיסור הזה מותר בנסיבות מסויימות, כגון לשאת אשה, ללמוד תורה וכו'. יש הכוללים גם טיול בנסיבות המותרות.<br />מי שנמצא בנסיבות האלה בחו"ל ודאי לא עובר עבירה, אבל גם לא מקיים מצוות ישוב הארץ באותו זמן.<br />ואם תאמר שהוא מקיים את המצווה גם באותו זמן, מכיוון שעיקר ישיבתו בארץ, הרי שניתן לומר את אותו הדבר לגבי מי שאוכל בנסיבות מותרות מחוץ לסוכה, שהוא מקיים באותו זמן את מצוות תשבו כעין תדורו, שהרי עיקר מדורו בסוכה, והוא יוצא ממנה באופן ארעי כאדם היוצא מביתו לטיול או כל צורך אחר.יוקיhttps://www.blogger.com/profile/15479507382062786479noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-91524993359730184352018-09-26T19:50:27.362+03:002018-09-26T19:50:27.362+03:00לכאורה האופן לבטל את מצות העשה של תשבו בסוכות הוא ...לכאורה האופן לבטל את מצות העשה של תשבו בסוכות הוא על ידי אכילה/שינה מחוץ לסוכה.<br />אך האופן לבטל מצות ישיבת ארץ ישראל הוא על ידי עזיבתה בידי זולתנו מן האומות, ויציאה לטיול בחו"ל אינו בכלל זה.RavTzairhttps://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-15428662516203026042018-09-25T09:40:41.925+03:002018-09-25T09:40:41.925+03:00ומה החילוק ?ומה החילוק ?יוקיhttps://www.blogger.com/profile/15479507382062786479noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-41709081745854327802018-09-23T18:05:38.684+03:002018-09-23T18:05:38.684+03:00הערה יפה, ובכל זאת אני רואה מקום לחלק בין מצוות סו...הערה יפה, ובכל זאת אני רואה מקום לחלק בין מצוות סוכה ליישוב ארץ ישראל. RavTzairhttps://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-14319548915123403272018-09-23T18:04:35.714+03:002018-09-23T18:04:35.714+03:00תיקנתי אצלי (הטעות מופיעה במקור)תיקנתי אצלי (הטעות מופיעה במקור)RavTzairhttps://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-11158422680652160582018-09-23T16:53:01.773+03:002018-09-23T16:53:01.773+03:00לעניין עקרוני הרבה יותר:
האם לא ראוי לומר דברים דו...לעניין עקרוני הרבה יותר:<br />האם לא ראוי לומר דברים דומים לגבי יציאה לחוץ לארץ לטיול ? <br />כידוע התפרסמו היתרים רבים, חלקם מהרב ליכטנשטיין עצמו.<br />אך האם לא נכון לומר גם כאן שבני תורה לא צריכים לחפש כאלה היתרים לבטל את מצוות ישיבת ארץ ישראל, לשם טיול בלבד ?<br />(אמנם כאן בניגוד לסוכות, קשה להביא הוכחה מבני תורה בחו"ל ...)יוקיhttps://www.blogger.com/profile/15479507382062786479noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-27492564623684905922018-09-23T16:47:39.694+03:002018-09-23T16:47:39.694+03:00אני מעריך שמדובר ביום ארוך בספריה ולא ביום ארור .....אני מעריך שמדובר ביום ארוך בספריה ולא ביום ארור ...יוקיhttps://www.blogger.com/profile/15479507382062786479noreply@blogger.com