tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post5551488601243859904..comments2024-01-23T11:44:07.598+02:00Comments on רב צעיר Rav Tzair: שכר ועונש – בספרות חז"לRavTzairhttp://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-12010602941422746822017-08-30T14:25:06.155+03:002017-08-30T14:25:06.155+03:00בסוף המאמר הדגשת את חידושם של חז"ל, כי יש שכר...בסוף המאמר הדגשת את חידושם של חז"ל, כי יש שכר ועונש גם ליחיד.<br />לענ"ד מובלע כאן חידוש גדול נוסף של חז"ל, והוא כי יש בכלל עולם הבא.<br />ר' מאמרו של הר"י מדן "מעין עולם הבא" (פורסם פעם במגזין סגולה, מבית מקור ראשון) בו מוסבר שעוה"ב כמקום השכר והעונש הוא חידושו של אנטיגנוס איש סוכו.יוסי רוזנרnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-31404256095463932312017-07-05T23:32:40.187+03:002017-07-05T23:32:40.187+03:00נראה לי שיש גם דעה ממוצעת:
"אמר רבא ואיתימא ר...נראה לי שיש גם דעה ממוצעת:<br />"אמר רבא ואיתימא רב חסדא אם רואה אדם שיסורין באין עליו יפשפש במעשיו ... פשפש ולא מצא יתלה בבטול תורה ...ואם תלה ולא מצא בידוע שיסורין של אהבה הם"<br />כלומר המצב הרגיל הוא שיש שכר ועונש מדוקדק, אבל יש יוצאים מן הכלל.<br /><br />אולי זאת גם כוונת הגמרא בשבת - בסופו של דבר רוב האנושות כן מתה בעוונה ורק בודדים מתו בעטיו של נחש או בגלל "מקרה אחד לצדיק ולרשע"חגיnoreply@blogger.com