tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post5349667146313972280..comments2024-01-23T11:44:07.598+02:00Comments on רב צעיר Rav Tzair: ציוצים מכנס בית הלל בנושא הסכמי קדם נישואיןRavTzairhttp://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-51977076697678575202012-10-15T21:52:24.759+02:002012-10-15T21:52:24.759+02:00אלחנן - מסכים.
תתן אמת - אני עדיין לא יודע אם הבע...אלחנן - מסכים.<br /><br />תתן אמת - אני עדיין לא יודע אם הבעיה שתיארתי בזמנו היא אכן בעיה, או שבפרקטיקה היא לא קיימת. <br />אגב, בהצעה של צוהר יש פתרון לבעיה הזו.<br /><br />עוד בעיה שעלתה אצלי היא שלכאורה זוג שמתחתן בחו"ל וחותם שם הסכם קד"נ צריך לכתוב שאם הם עולים לא"י ההסכם בטל. אחרת, ידו של הבעל ממש על התחתונה (ומכיוון שקשה לומר שהבעל היה מסכים להתחייב על שטר כל כך חד צדדי אילו ידע שזה מה שיהיה, אולי יש כאן בכלל בעיה בהתחייבות מעיקרא). <br /><br />הסיכום שלי מהכנס הזה הוא שיש הבטחה גדולה בהצעה של צוהר, ואם הרב עמאר לא יפחד מ"מה יכתבו ביתד/הפלס?", יש סיכוי לשינוי גדול בחברה הישראלית כבר בשנים הקרובות. RavTzairhttps://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-14102426794021214562012-10-15T20:12:25.930+02:002012-10-15T20:12:25.930+02:00למה אי אפשר לומר כך? אדרבה, יתכבדו החרדים ויתאימו ...למה אי אפשר לומר כך? אדרבה, יתכבדו החרדים ויתאימו את עצמם לקו שמתווים בתי הדין של כלל הציבור. (ממילא אין להם יותר מדי ברירות ביוחסין, אם לא עכשיו אז בעוד 50-60 שנה).<br /><br />למעשה ברור שהטענה הזו אין בה ממש, אפילו בפי הרב שטסמן. הרי רגע לפני כן הוא 'לא הכיר' פסיקות כאלו ואחרות של חבריו, לפיהן הוא מתיר אשת איש לעלמא. ואם לו עדיין מותר לפסוק כראות עיניו, האם בעוד כמה שנים נהיה מחוייבים דווקא לדברי חבריו שהחמירו?אלחנןnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-46902379336399206732012-10-15T07:44:37.684+02:002012-10-15T07:44:37.684+02:00הטענה של הרב שטסמן:
ישנן דעות שונות, מחמירות ומקי...הטענה של הרב שטסמן: <br />ישנן דעות שונות, מחמירות ומקילות. בתחומים אחרים בהלכה היינו אומרים: אנחנו נפסוק כמו הדעות המקילות, שאיתם אנחנו מזדהים יותר, ואם לחרדים יש בעיה אז שהם יפסקו כמו הדעות המחמירות ויעזבו אותנו בשקט. <br />בגירושין אי אפשר לומר כך בגלל ה'דבר אברהם'. RavTzairhttps://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-1157707585553947382012-10-15T00:46:25.686+02:002012-10-15T00:46:25.686+02:00תודה רבה. מעניין וחשוב.
לא הבנתי את הטענה של הרב ...תודה רבה. מעניין וחשוב.<br /><br />לא הבנתי את הטענה של הרב שטסמן מ'דבר אברהם'. מה הקשר בין פסיקה אחידה לנטיה אוטומטית לחומרא?<br />אלחנןnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-62022043790945491112012-10-12T01:03:11.189+02:002012-10-12T01:03:11.189+02:00תודה רבה.
דבריך מעניינים מאוד.
עדין אין כאן פתרון...תודה רבה.<br />דבריך מעניינים מאוד.<br /><br />עדין אין כאן פתרון לבעיה הפרקטית אותה תיארת בפוסט הקודם בנושא (שקישרת אליו בתחילת דבריך), וזו אכן בעיה גדולה.<br />בעיני, יש בעיה גדולה מהבחינה הפרקטית לקבוע מיהו ה"סרבן" - וכמעט כל תביעה כזו לאחר 180 יום יכולה להיות דו צדדית - ע"י הבעל והאשה כאחד, כל אחד מטעמיו הוא.תתן אמתnoreply@blogger.com