tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post2455837765233504762..comments2024-01-23T11:44:07.598+02:00Comments on רב צעיר Rav Tzair: האם הכהן הגדול היה קשור?RavTzairhttp://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-59580626865267094402012-03-05T14:53:03.782+02:002012-03-05T14:53:03.782+02:00שם השולח: פינחס תאריך: 02/10/09, 06:06:16האם ע&quo...שם השולח: פינחס תאריך: 02/10/09, 06:06:16האם ע"מ להתחייב משום יתור בגדים לא צריך הגדרה של בגד ?<br />אני גם לא משוכנע ששייך כאן חוטא בל יתנאה בדבר שמיועד שמא ימות.<br />בכל אופן כהנים צריכים להכנס להיכל לבדוק את מצבו של הכהן אלא אם כן השרשרת היתה ארוכה דיה שתמשך מחוץ להיכל<br /><br />שם השולח: Benny (האתר שלי) תאריך: 02/10/09, 06:14:47להזכירך: הן הציץ והן האבנט נחשבים כבגדים. <br /><br />אם השרשרת לא היתה ארוכה כל כך, אז למה צריך אותה? <br /><br />שם השולח: פינחס תאריך: 10/10/09, 20:48:21האבנט עשוי מבד וברור שנחשב כבגד. לגבי הציץ אני לא בטוח שלולא הפסוק שהגדירו כ"בגדי קודש" אכן היה נחשב כבגד(אם אכן הוא נחשב כבגד).<br />לשיטת הרמב"ם (כלי המקדש פ"י ה"ה--" כשם שמחוסר בגדים חייב מיתה ופוסל העבודה, כך היתר בגדים: כגון שלבש שתי כותונות או שני אבנטים, או כוהן הדיוט שלבש בגדי כוהן גדול ועבד--הרי זה מחלל העבודה, וחייב מיתה בידי שמיים.")לכאורה רק יתור בגדי כהונה פוסל ובכל אופן בגד שאינו ג על ג אינו פוסל (שם ה"ח- "כרך על בשרו בגד שלא במקום בגדים, כגון שכרכו על אצבעו או על עקבו--אם היה בו שלוש אצבעות על שלוש אצבעות, הרי זה חוצץ ופוסל; פחות מכאן, אינו חוצץ")<br /><br />לגבי שרשרת קשה לי להניח שיש לה יותר הגדרת בגד יותר מאשר נניח תפילין.<br />הרווח בשרשרת קצרה הוא שא"צ להכנס לפני ולפנים אלא רק אל ההיכל שכן רק בשעת ההקטרה נאסר על הכוהנים להכנס לשם. לולא השרשרת הם היו צריכים להכנס לקודש הקודשים.Anonymousnoreply@blogger.com