tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post2124841829976815649..comments2024-01-23T11:44:07.598+02:00Comments on רב צעיר Rav Tzair: עשרת הדברות עפ"י התורה הרציונאלית של דניס פרגרRavTzairhttp://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-66019635089686917332018-05-17T11:05:04.032+03:002018-05-17T11:05:04.032+03:00ניכר שהוא תלמיד של ליאו שטראוס שהחליט לקחת את הורא...ניכר שהוא תלמיד של ליאו שטראוס שהחליט לקחת את הוראת מורו צעד אחד קדימה.<br /><br />בנוסף, הרב מיכי כתב לא מעט פעמים שצריך לדון בכל מקרה לגופו ולא בהתאם להשתייכות החברתית שלו.י.ד.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-72310109625343637012018-05-15T20:54:03.999+03:002018-05-15T20:54:03.999+03:00זה דורש תגובה ארוכה עם התייחסות לדברי הרב מיכי. מה...זה דורש תגובה ארוכה עם התייחסות לדברי הרב מיכי. מה שאין לי זמן עבורו כעת. בעז"ה אתפנה לזה בשבועות הקרובים. <br /><br />בקיצור אומר רק שעניין אותי לקרוא את פירושו של פרגר כי אני מוצא את התופעה של איש כמוהו שמוציא פירוש על התורה מרתקת. יודגש, לא מדובר על אוסף מאמרים על החומש, אלא ממש פירוש. למה אני חושב שזה מרתק? הנה יש לך אדם שמצהיר כי התורה מורה לו את דרכו ואת ערכיו, והוא מעוניין להסביר כיצד. אני פתוח ומעוניין לשמוע. זה, חוץ מהעניין שאני מוצא בכל פירוש אחר של חיפוש אחר פירושים חדשניים שאני נהנה מהם. RavTzairhttps://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-19154729437071179632018-05-15T12:06:27.674+03:002018-05-15T12:06:27.674+03:00עקבתי אחרי הציוצים שלך ולא הבנתי עד עכשיו מה מיוחד...עקבתי אחרי הציוצים שלך ולא הבנתי עד עכשיו מה מיוחד כ"כ בספר הזה - ועכשיו אני ממש לא מבין. זה אוסף של וורטים פשטניים, שמחדדים עוד יותר את השאלה שהעלה לאחרונה הרד"ר מיכאל אברהם*: למה ללמוד תנ"ך, אם ממילא אני לא לומד ממנו כלום, אלא מכניס את הערכים האפריוריים שלי אליו?!<br />לדוגמה - "לא תשא" - לפראגר נראה הזוי שבגלל נשיאת (=שבועת, כמו "אם אשא אל שמים ידי" ועוד) שם ה' לשווא מגיע עונש כה חמור - אז הוא מפרש את זה לפי דרכו. והרי אנחנו רואים שאנשים נענשים בתנ"ך על דברים שוליים (לדעתנו), כמו בני אהרן שנשרפו כי הקריבו אש זרה, או עוזא נהרג על שנגע בארון - איך זה מסתדר עם הרציונליות כביכול של פראגר?<br /><br />* סיכום דברי הרב אברהם + התייחסות:<br />http://ivri.org.il/2018/04/bible-expired/אברם העבריhttp://ivri.org.ilnoreply@blogger.com