tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post2087646626338916089..comments2024-01-23T11:44:07.598+02:00Comments on רב צעיר Rav Tzair: יצא לאור: המעין תמוז תשע"אRavTzairhttp://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-36604862487344302372012-03-05T11:56:39.657+02:002012-03-05T11:56:39.657+02:00שם השולח: אבי (האתר שלי) תאריך: 31/07/11, 17:24:21...שם השולח: אבי (האתר שלי) תאריך: 31/07/11, 17:24:21<br />לא הבנתי מה ההסתייגות הגורפת הזאת מכל דבר שהוא אקדמי או מחקרי...במיוחד אם הדבר נעשה על ידי יהודים דתיים לעיא ולעילא.<br /><br />שם השולח: ידידיה תאריך: 01/08/11, 15:24:24<br />אבי,<br />העניין היסודי הוא אופיו של ביטאון המעיין ועורכו. ביטאון זה מהווה שמורת טבע של אוכלוסיה ספציפית מאוד שמצד אחד היא תורנית מאוד וחלקה אפילו משתייך לציבור החרדי ממש ומהצד השני מדעיות וביקרותיות מקובלת אצלו. אך דא עקא אקדמאיות שמריחה מעט ניחוח של ביקורת על הערכים התורניים עצמם מעלה מיד את אמות הסיפים. אפשר להתווכח אבל זה סוג האוכלוסיה. למרות שיש שיאמרו שיש כאן פסיעה על שתי סעיפים סותרים במהותם.<br /><br /><br />שם השולח: אבי (האתר שלי) תאריך: 01/08/11, 23:02:45<br />ידידיה, הבנתי. לגבי סעיפים סותרים...כולנו חיים עם שניות בצורה כזו או אחרת, אז זה לא מפתיע.<br /><br />מה שכן מפתיע אותי זה איפה שהעורך מעביר את קו התיחום. הרי מה כ"כ מסוכן במפעל של משפחת ספראי? על אילו ערכים הוא מערער בדיוק? הייתי חושב שמהדורה מדעית של המשנה זה עניין מבורך?<br /><br />שם השולח: אבי (האתר שלי) תאריך: 01/08/11, 23:07:40<br />טוב...קראתי את הסקירה המלאה. אני יכול להבין את הסתייגות העורך עכשיו (אם כי לאו דווקא להסכים איתו).<br /><br />שם השולח: רועי תאריך: 03/08/11, 08:20:54<br />הרב קטן קלע בדיוק לתחושותי כשלמדתי את מסכת שביעית עם פירושם.<br />הדילוג על הפרשנים הקלאסיים קצת פחות הפריע לי, כי לא חשבתי שזו מטרת הפירוש.<br />אבל, נקודת המוצא שלי היתה שזה עומד להיות ה"דעת מקרא" של המשנה. זה לא, וחבל.<br />הרקע ההיסטורי\חברתי\מדעי מעולה.<br />אפשר היה גם להביא היבטים מחקריים מסוימים, אבל נדמה היה לי שלפעמים הניסוחים נכבתו במטרה קצת להרגיז. אולי אני טועה.<br />בסופו של דבר, למדתי את המשניות עם קהתי, והשלמתי ידע מהפירוש של ספראי.Anonymousnoreply@blogger.com