tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post8203443623727192750..comments2024-01-23T11:44:07.598+02:00Comments on רב צעיר Rav Tzair: שאיבת חלב אם בשבת - שתי עמדותRavTzairhttp://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-91564868504412594362012-11-20T09:05:51.892+02:002012-11-20T09:05:51.892+02:00יש לרב מלמד שותפים בגישה. אינני יודע להצביע על עוד...יש לרב מלמד שותפים בגישה. אינני יודע להצביע על עוד משהו בכתובים, אך כך שמעתי מפוסקים חשובים בציבור שלנו. <br />כפי שאראה בהמשך יש הרבה הגיון בדברי הרב מלמד. RavTzairhttps://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-57519460230162553872012-11-19T14:16:53.056+02:002012-11-19T14:16:53.056+02:00אולי לא הובנתי כראוי: התכוונתי שעמדת הגרש"ז ה...אולי לא הובנתי כראוי: התכוונתי שעמדת הגרש"ז היא המקובלת (עד כמה שידוע לי), וכך גם עולה ביבי"א - שרואה בחלב האם את מזונו העיקרי של התינוק, שבלעדיו הוא מוגדר כ"מסוכן". אמנם הוא מציע לעשות זאת בשניים שעשאוה, אך זה רק לרווחא דמילתא.<br />לעומת זאת, עמדת הרב מלמד היא המחודשת לכאורה (לפחות מבחינת הפסיקה הרווחת - עוד לא דנו בעומק הסברות). הרב מלמד מוכן די בקלות לתת תחליפי חלב לתינוק, ורק באומדנא רצינית של רופאים בצורך לחלב אם הוא מתיר לשאוב.<br />האם הבנת אחרת את הצדדים?תתן אמתnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-69666808012097999532012-11-19T07:23:19.620+02:002012-11-19T07:23:19.620+02:00ג' אחזור בעז"ה לדבריך בהמשך.
תתן אמת,
מה...ג' אחזור בעז"ה לדבריך בהמשך.<br /><br />תתן אמת,<br />מה דעתך על זה:<br />שו"ת יביע אומר חלק ה - אורח חיים סימן לב <br /><br />ומן האמור נראה עוד שאם התינוק נולד בשביעי או בשמיני שהדרך הוא להחזיקו באינקובאטור שבועות מספר כפי הצורך, וכן אם התינוק חולה ואינו יונק מן הדד, והאם צריכה לחלוב לתוך הכוס, ע"מ לתת את החלב ליניקה לאחר מכן, יש להורות שתהיה אשה מסייעת עמה בעת החליבה לתוך הכוס, שבאופן כזה ודאי שלא אסרו חכמים ובצירוף הסברא שאין חליבה אסורה מן התורה. הו"ל תרי דרבנן: מצד החליבה, ומצד שנים שעשאוה פטורים. ומה גם דסתם תינוק מסוכן אצל חלב, וכיון דלא סגי בלא"ה משרא שרי. ודו"ק <br /><br />RavTzairhttps://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-51900100780827913342012-11-18T23:35:34.239+02:002012-11-18T23:35:34.239+02:00הופתעתי מעמדת הרב מלמד. בלי לנתח כרגע את עמדת הגרש...הופתעתי מעמדת הרב מלמד. בלי לנתח כרגע את עמדת הגרש"ז, נראה לי, וכך שמעתי מרבותי, שזו העמדה הרווחת.<br /><br />האם אתה מכיר מקומות נוספים ההולכים בכיוון הרב מלמד?תתן אמתnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-76322953084391898742012-11-18T22:57:58.379+02:002012-11-18T22:57:58.379+02:00לבחון במשקפים של מידת סכנה זה ניתוח מצומצם.
השאלה ...לבחון במשקפים של מידת סכנה זה ניתוח מצומצם.<br />השאלה היא:<br />א. איך אנו מתייחסים לחיים בהתאם למערכת הטבעית שהקב"ה ברא.<br />ב. מידת הפרוקמייט - לשיטה האחת יש למתוח למקסימליזם של שמירת הנורמה הדתית -תורת היראה ולרוב הדבר יתבטא דווקא בצד שבין אדם למקום כגון שבת/יו"כ וכן גם תשאף למקסם שמירת צום לכל חולה. אלו מבקשים שהאדם יעלה לרקיע<br />ולדעה האחרת תורת האהבה בבחינת התורה המשמחת שדרכיה דרכי נעם - ומבקשים שהתורה תרד לארץ.גnoreply@blogger.com