tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post7236831583149737536..comments2024-01-23T11:44:07.598+02:00Comments on רב צעיר Rav Tzair: צורת פסיקת ההלכה של הג"ר משה פיינשטייןRavTzairhttp://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-19313516365096997552012-03-05T17:13:08.181+02:002012-03-05T17:13:08.181+02:00שם השולח: נתנאל תאריך: 21/03/11, 19:03:01
אחרי ...שם השולח: נתנאל תאריך: 21/03/11, 19:03:01<br /> <br /><br />אחרי בקשת הסליחה מהרב רפופורט, אי אפשר להתעלם מכך שיש לאנשים נטייה להשליך את עולם המושגים שלהם על אחרים, ועל כן כל זמן שהרב פיינשטיין לא התבטא על דרכו באופן מפורש, גם האדם הקרוב ביותר אינו יכול להיות נאמן בשאלת הסבר דרכם של אחרים.<br /><br /><br /><br /> <br /><br />שם השולח: Benny (האתר שלי) תאריך: 21/03/11, 19:58:14<br /> <br /><br />מה?!?!<br /> היית כותב את אותו הדבר על דברי הגרי"ד על שיטת הגר"ח?<br /> האם זה לא תפקידם של כל דור לבאר ולפרש את שיטת הדור הקודם - והמסכים יקבל, והחולק יקשה.<br /> מילא, אם יש לך ראיה לסתור, אבל סתם לומר שאף אחד לא נאמן להסביר את שיטתו של האחר. זאת מניין??<br /><br /><br /><br /> <br /><br />שם השולח: מישקה תאריך: 22/03/11, 06:06:39<br /> <br /><br />הרב פיינשטיין התבטא על דרכו בהקדמת הכרך הראשון של אגרות משה (שהרב רפפורט מזכיר כאן ומשתמש בה). דבריו ושיטתו כבר נותחו יפה על ידי הרב ד"ר י"י ליפשיץ במבוא שלו לתשובת הרב פיינשטיין בעניין חלב נכרי בסדרת רשו"ת בהוצאת ראובן מס.<br /><br /><br /><br /> <br /><br />שם השולח: נתנאל תאריך: 22/03/11, 12:38:33<br /> <br /><br />בתור פרשנות ונסיון לניתוח בהחלט אפשר לקבל את דברי כל אדם, אבל כאשר מדובר בכללי פסיקה שיכולים להיות מאומצים על ידי אחרים, צריך להיות עוד יותר זהירים מזהירים לפני שתולים ברב פיינשטיין כללי פסיקה שלא נאמרו במפורש על ידו, ולכן אף אחד אינו יכול להיות נאמן בכך.<br /> <br />אגב, אאל"ט הגר"ח לא עסק רבות בפסיקת הלכה, ודברי הגרי"ד אינם עוסקים כמעט בכללי פסיקה.Anonymousnoreply@blogger.com