tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post713611616910303004..comments2024-01-23T11:44:07.598+02:00Comments on רב צעיר Rav Tzair: יסוד הקדושהRavTzairhttp://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-75736012843326783722012-03-05T17:05:46.250+02:002012-03-05T17:05:46.250+02:00שם השולח: Benny (האתר שלי) תאריך: 11/01/11, 20:29:...שם השולח: Benny (האתר שלי) תאריך: 11/01/11, 20:29:10<br /> <br /><br />אכן מישקה יש אמת בדבריך.<br /><br /><br /><br /> <br /><br />שם השולח: בנימין תאריך: 12/01/11, 13:57:20<br /> <br /><br />במשך חכמה של פרשת בא מופיע בעצם קדושת האומה<br /> אפשר לעיין גם בתנא דבי אליהו פרק יד <br />ואמר לי רבי שני דברים יש בעולם ואני אוהבם בלבבי אהבה גמורה ואלו הן תורה וישראל אבל איני יודע איזה מהם קודם אמרתי לו בני דרכן של בני אדם אומרים התורה קדמה שנאמר (משלי ח) ה' קנני ראשית דרכו וגו' אבל אני אומר ישראל קדמו שנאמר (ירמיה ב) קודש ישראל לה' ראשית תבואתה משל למלך שהיה לו אשה ובנים בתוך הבית וכתב את האגרת אל המקום שאשתו ובניו שם וכו'Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-87406268188118125072012-03-05T17:04:47.745+02:002012-03-05T17:04:47.745+02:00שם השולח: מישקה תאריך: 09/01/11, 20:29:31
בציטו...שם השולח: מישקה תאריך: 09/01/11, 20:29:31<br /> <br /><br />בציטוט מפורסם דומה מהמשך חכמה, אהב ישעיהו ליבוביץ' לנופף כאסמכתא לטענתו שבעצם אין בעולם מושג של קדושה כמו גם טעמים כלשהם למצוות. אני מניח שהוא היה ישר מספיק כדי להבין שאי אפשר באמת ליחס לבעל האור שמח השקפה ליבוביצ'יאנית שכזו או קרוב אליה, אבל על כל פנים זהו השימוש שהוא עשה שוב ושוב בציטוט הזה.<br /><br /><br /><br /> <br /><br />שם השולח: משה תאריך: 10/01/11, 11:48:56<br /> <br /><br />.....וצד הקדושה אינו אלא השראה והמשכה מקדושתו של הקב"ה ואין הקב"ה שורה אלא על דבר שבטל אצלו יתב' בין בפועל ממש כמלאכים עליונים בין בכח ככל איש ישראל למטה שבכחו להיות בטל ממש לגבי הקב"ה במסירת נפשו על קדושת ה'<br /> <br />(ליקוטי אמרים פרק ו')<br /><br /><br /><br /> <br /><br />שם השולח: Benny (האתר שלי) תאריך: 10/01/11, 19:50:03<br /> <br /><br />אכן מישקה, זה מזכיר מאד את דברי ה"משך חכמה" הליבוביצ'יאני על שבירת הלוחות. <br />הייתי צריך להוסיף גם את זה לפוסט הזה. <br /><br /><br /><br /><br /><br /><br />שם השולח: אלי ק. תאריך: 10/01/11, 20:03:41<br /> <br /><br />אפשר להוסיף (בתגובה) את המאמר על שבירת הלוחות?<br /><br /><br /><br /> <br /><br />שם השולח: Benny (האתר שלי) תאריך: 11/01/11, 05:46:46<br /> <br /><br />אלי,<br /> הוספתי בפוסט.<br /><br /><br /><br /> <br /><br />שם השולח: מישקה תאריך: 11/01/11, 06:24:47<br /> <br /><br />ואחזור שוב על הפער המובן מאליו בין דברי המשך חכמה כשלעצמם לבין המקום אליו לקח אותם ישעיהו ליבוביץ'. המשך חכמה לא אומר שאין קדושה בעולם (ושארץ ישראל אינה קדושה, למשל, כשיטת ליבוביץ'), אלא שאין קדושה עצמית בעולם, כזו שמקורה בתכונה אבסולוטית עצמאית של הגורם הקדוש (שהיתה מיוחסת אליו "העבודה והכניעה") - אלא מקור הקדושה הוא בה'.Anonymousnoreply@blogger.com