tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post6815452695622920865..comments2024-01-23T11:44:07.598+02:00Comments on רב צעיר Rav Tzair: יערערו על הגיור שלה?!RavTzairhttp://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-28249849087917458912012-09-07T17:53:43.079+03:002012-09-07T17:53:43.079+03:00חשבתי קצת איך אני הייתי עונה לשאלה הזו. כלל לא ברו...חשבתי קצת איך אני הייתי עונה לשאלה הזו. כלל לא ברור לי שיש בעיה לספר לכלה כי האשה-הגיורת מנסה לסכסך בינה לבין חמותה. <br />אם הייתי יודע שראובן גונב משמעון, אין לי ספק שהיה מותר לי (ואף הייתי מחוייב) לומר לשמעון שיזהר מראובן. אינני רואה הבדל בין גניבה לבין הוצאת שם רע, ולכן אף כאן אני חושב שצריך לומר לכלה שהאשה-הגיורת מנסה לסכסך בינה לבין חמותה ושתזהר מפניה. RavTzairhttps://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-88178864570177934002012-09-06T10:10:00.819+03:002012-09-06T10:10:00.819+03:00ו,
מה פירוש המשפט הזה: "התשובה בגיורת יכולה ל...ו,<br />מה פירוש המשפט הזה: "התשובה בגיורת יכולה להיות שונה כי יש איום יותר מובן."?<br />גם אינני חושב שזו דוגמא ל"מפני השלום". <br /><br />לענ"ד אונאת הגר היא בכך שמתייחסים למקרה הזה אחרת מאשר מקרה בו היה מדובר ביהודיה מבטן ומלידה. RavTzairhttps://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-10775490306061733672012-09-05T22:19:53.776+03:002012-09-05T22:19:53.776+03:00על דרך "כל הפוסל במומו פוסל" הייתי עונה ...על דרך "כל הפוסל במומו פוסל" הייתי עונה לאיים שיחקרו אם היא עצמה זונה ויפסלו אותה לבעלה. יתכן שהייתי משתמש באיום כזה גם על גיורת.<br /><br />התשובה בגיורת יכולה להיות שונה כי יש איום יותר מובן. להיתר לתקיפות אין הבדל בין גיורת ליהודיה מבטן.<br /><br />לגבי שקר, מותר לשנות מפני השלום, וכמובן שגם לא כל ערעור חייב להתקבל.<br /><br />לגבי אונאת גר, איך אתה היית מטפל בבעיה כזו?וnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-55196061029169757922012-09-05T14:51:43.120+03:002012-09-05T14:51:43.120+03:00טוביה, דבריך תמוהים מאד. הבעיה כאן אינה שקר בעלמא ...טוביה, דבריך תמוהים מאד. הבעיה כאן אינה שקר בעלמא אלא האיסור (מן התורה) של אונאת הגר. מה בדיוק הופך אותו להיתר? עבירה אחת מתירה כנגדה עבירה אחרת? מישקהnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-51565902712935474102012-09-05T12:26:29.363+03:002012-09-05T12:26:29.363+03:00טוביה,
איך היית עונה על השאלה אם זו לא היתה מתגייר...טוביה,<br />איך היית עונה על השאלה אם זו לא היתה מתגיירת, אלא יהודיה מבטן ומלידה? מדוע אם זו מתגיירת התשובה שונה? <br />לענ"ד, זה עצמו זה אונאת הגר.RavTzairhttps://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-7852111539026137872012-09-05T12:13:32.051+03:002012-09-05T12:13:32.051+03:00נכון, התכונתי להעיר על הכינוי של 'רכילות'....נכון, התכונתי להעיר על הכינוי של 'רכילות'.<br /><br />אכן, שקר כזה מותר עבור דברים הרבה יותר פחותים<br /><br />בשביל לשמור על תרומה טהורה, מותר לשקר לעם הארץ ולהגיד לו שאם הוא יגע בה - היא תחזור להיות טבל - מסכת גיטין סב,א<br /><br />ושוב, לא הבנתי את המגננה על הגיורת. היא עושה מעשה חמור מאין כמותו (לטענת השואל, כמובן) שיכולות להיות לו השלכות חמורות ביותר על כלל המשפחה הקרובה והרחוקה.<br /><br />טוביהטוביהnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-19892265260882887162012-09-05T07:21:37.391+03:002012-09-05T07:21:37.391+03:00טוביה,
לא הבנתי את דבריך.
השקר הוא זה שאפשר לערער...טוביה,<br />לא הבנתי את דבריך. <br />השקר הוא זה שאפשר לערער על גיורה. <br /><br />למי שלא הבין את ההפניות של טוביה, הנה המקורות:<br />שולחן ערוך חושן משפט הלכות אונאה ומקח טעות סימן רכח <br /><br />סעיף א<br />כשם שאונאה במקח וממכר, {א} כך אונאה בדברים. וגדולה אונאת דברים מאונאת ממון, שזה ניתן להשבון וזה לא ניתן להשבון, זה בגופו וזה בממונו; והצועק על אונאת דברים {ב} נענה מיד. הגה: א] וי"א דאין מצווין על אונאת דברים {ג} אלא ליראי השם (נ"י פרק הזהב). א) {ד} ומי שמאנה את עצמו מותר להוניהו (שם בשם המדרש). <br /><br />סעיף ב<br />צריך ליזהר ביותר באונאת הגר, בין בגופו בין בממונו, לפי שהוזהר עליו בכמה מקומות. <br /><br />(כוונתו כנראה לדברי ההגה בסעיף א)RavTzairhttps://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-79943389170938370802012-09-05T05:28:46.040+03:002012-09-05T05:28:46.040+03:00לא מדובר כאן על שקר, אלא על הוצאת שם רע שהיא דבר ח...לא מדובר כאן על שקר, אלא על הוצאת שם רע שהיא דבר חמור ביותר!<br /><br />לכאורה, זוהי התגוננות כמו כל התגוננות שהיא. ואם הגיורת היתה מרביצה, אסור היה להרביץ לה בחזרה משום אונאת הגר?<br /><br />אגב, לגבי אונאה עיין בשו"ע חו"מ רכח, א אך יש לפלפל אולי זה לא שייך בגרטוביהnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-3755278190291493942012-09-04T23:55:30.622+03:002012-09-04T23:55:30.622+03:00מדהים. לכאורה זה איסור אונאת הגר מוחלט.מדהים. לכאורה זה איסור אונאת הגר מוחלט.מישקהnoreply@blogger.com