tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post6254419282382295733..comments2024-01-23T11:44:07.598+02:00Comments on רב צעיר Rav Tzair: הפעלת 'עוזר אישי' בשבתRavTzairhttp://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-17641095488842604852022-05-16T15:11:21.875+03:002022-05-16T15:11:21.875+03:00ברשותי מערכת חכמה של פתיחה וסגירה של סוכך שמש. כתב...ברשותי מערכת חכמה של פתיחה וסגירה של סוכך שמש. כתבתי תוכנה המפעילה אותה בפקודות קוליות. לכאורה ניתן לומר שזה אסור כי הפקודה הקולית היא כמו הפעלת מפסק. אבל אין הדבר כך:<br />1) בניגוד להפעלת מפסק, המערכת יכולה לא להבין את הפקודה ולכן היא לא תתבצע ולכן אין כאן "פסיק רישה".<br />2) ניתן לותת למערכת משפט שלם כגון: "יש יותר מדי שמש בסלון" ואז המערכת תנתח אותה ותבין לבד שיש להפעיל את הסוכך. במילים אחרות, למערכת יש אינטלגנצייה ( כמו לגוי של שבת שאפשר לומר לו באופן בלתי מפורש והוא כבר יבין שהמשמעות היא לפתוח או לסגור את הסוכך).<br />לסיכןם: מדובר במערכות עם אינטלגנצייה והפקודות אינן ישירות וגם לעיתים לא יתבצעו בגלל הסתברויות שגיאה של המערכת.<br />האם לא נתיר א"כ את שימושן??Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/12392469400326563049noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-18257567155324475672020-10-28T19:06:41.020+02:002020-10-28T19:06:41.020+02:00שלום
הפנו אותי לסקירה שכתבת. יישר כוח!
אבקש לומר כ...שלום<br />הפנו אותי לסקירה שכתבת. יישר כוח!<br />אבקש לומר כי מדובר בחלק א של המאמר. שלחנו מאמר מקיף, ועורכי העיתון אמרו שא"א לפרספ יותר מ 4000 מילים ולכן המאמר התחלק לשניים. בעז"ה בחוברת הבאה יצא החלק השני בו, בין השאר, יהיה דיון (אם כי קצר) על הקשר לאמירה לנוכרי.<br />החשוב- כל המאמר מדבר על דיבור לעוזר אישי (ע"א) שאינו גורם למלאכה. לא מרתיחים מים או מפעילים תאורה. מדובר על שיחה רגילה עם הע"א: מתי השקיעה, מתי תפילת שחרית ומה כתוב ברמב"ם בהלכות טומאת צרעת פרק טז הלכה י. דברים כאלו ברור שניתן לומר לגוי בשבת. האם כולם יתירו לומר לע"א?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11942830922285230164noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-39898028612115276032020-10-04T09:15:47.584+03:002020-10-04T09:15:47.584+03:00זה רלוונטי, כי פשוט שאין איסור מלאכה בשבת אם אין מ...זה רלוונטי, כי פשוט שאין איסור מלאכה בשבת אם אין מעשה. <br />זה שיש איסורי תורה שנעשים בדיבור, לא גורר שגם עשיית מלאכה בשבת תיאסר על ידי דיבור.RavTzairhttps://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-72408833224902396242020-10-04T00:41:29.021+03:002020-10-04T00:41:29.021+03:00כל השאלה מוזרה מעט בעיניי.
1. האם לאו שאין בו מעשה...כל השאלה מוזרה מעט בעיניי.<br />1. האם לאו שאין בו מעשה, שאין לוקין עליו, איננו לאו? למה בכלל הסוגיה של "לאו שאין בו מעשה" רלוונטית לשאלה האם מותר או אסור לדבר למכשיר אלקטרוני בשבת?<br />2. האם יש מישהו שחולק על כך שיש איסורי תורה שנעשים בדיבור בלבד? לשון הרע, כדוגמה?<br />יצחקnoreply@blogger.com