tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post5445957970238326336..comments2024-01-23T11:44:07.598+02:00Comments on רב צעיר Rav Tzair: צרכי הציבורRavTzairhttp://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-45713030681220722442012-03-16T12:35:26.272+02:002012-03-16T12:35:26.272+02:00לא הבנתי מפני מה יש כאן עניין קהילתי מול משפחתי. ה...לא הבנתי מפני מה יש כאן עניין קהילתי מול משפחתי. הלא גם ס"ש היא חיוב בשבת ואיך ניתן לוותר עליה??<br />אצלנו פתרו את העניין בסעודה שלישית קהילתית למשפחות בשולחנות נפרדים. כך גם נמצאים יחד וגם עם הילדים וגם עם הקהילה. זה עובד יופידרורnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-20702114037951004422012-03-15T23:09:28.051+02:002012-03-15T23:09:28.051+02:00אנונימי,
אני רואה ב"ייקיות" של קריאת מגי...אנונימי,<br />אני רואה ב"ייקיות" של קריאת מגילה איזון בריא לדברים אחרים בפורים. כך התחנכתי ואני חושב שיש בזה הרבה אמת.<br /><br />שלמה, <br />אני מצטער שכך הבנת את דברי. דווקא הדוג' של סעודה שלישית מול שיעור היה אמור לומר שאין כאן "חובה הלכתית" מול "צורך משפחתי". אלא התנגשות בין צורך של יחיד מול צורך של ציבור.RavTzairhttps://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-22968242405976057672012-03-15T22:48:25.148+02:002012-03-15T22:48:25.148+02:00לגופו של פוסט
נראה לי קצת מצמצמם להציג את השאלה כה...לגופו של פוסט<br />נראה לי קצת מצמצמם להציג את השאלה כהכרעה בין ערכים.<br />להבנתי, ממה שראיתי אצל מו"ר (הרב צפניה דרורי), הרב נותן את עיקר המשקל לתוכן הרוחני של ה"לו"ז הבעייתי", ועל פי זה מכריע בין הערכים ההלכתיים.<br /><br />רוח הדברים בפוסט היא "ההלכה מפריעה לחיים, עד כמה נוכל להכליל ענייני חולין בתוך ההלכה כדי למנוע הפרעות?"<br /><br />וסתם הערה<br />קשה לי עם "חובות הלכתיות" שבאות על חשבון המשפחה. ברובן, אגב, יש מקום גדול להקל. אני חושב שבתים רבים היו יותר שמחים אם היו מנצלים את הקולות הללו. "המחמיר תבוא עליו ברכה", אם הוא שמח מהחוּמרא, וגם האנשים שתלויים בו, אז תבוא עליו ברכה. אחרת "והבאתי עלי קללה ולא ברכה"....שלמהnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-28885576540032285552012-03-15T22:06:33.764+02:002012-03-15T22:06:33.764+02:00לכותב שמעלי- אפשר להסתכל על זה כחרדה ואובססיביות, ...לכותב שמעלי- אפשר להסתכל על זה כחרדה ואובססיביות, ואפשר גם להסתכל בדרכים אחרות (כגון: רצון עמוק לשמירת התורה ולקרבת אלוקים דרך מחויבות להלכה, אותה מחויבות ששמרה עלינו יהודים משך שנות גלות רבות). אין בכוונתי להתווכח- זכותך לחשוב אחרת - אבל קח בחשבון שבדרך זו לא תקדם הרבה יהודים לכיוון שאתה רוצה.שלמהnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-78821929648878297192012-03-15T07:39:01.024+02:002012-03-15T07:39:01.024+02:00ישנה אפשרות נוספת, והיא להפסיק להיות חרדתיים ואובס...ישנה אפשרות נוספת, והיא להפסיק להיות חרדתיים ואובססיבים עם קריאת המגילה. <br />'יצאת לרגע עם הילד וחזרת', שום דבר לא קרה. <br />מרוב שפורים הוא דרבנן, הופכים אותו 'בנהפוך הוא' 'לאובססית הלכה' הן בעניין קריאת המגילה, הן בעניין 'בו ביום' של מתנות לעניים. <br /><br />האם כבוד הרב מסוגל גם 'להרגיע את הקהילה' או שסחף 'הצריכים' וה'מה יגידו' (או שמא זה 'מה יגיד הקב"ה' ?) מחייב להיות בריצת האמוק הזו המתבטאת יפה בפורים. <br /><br />סליחה על הלשון המעט חדה, אבל לכבוד האל ב"ה והתורה והקהילה ואתה ואני - היא נאמרה.Anonymousnoreply@blogger.com