tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post4087935159992869736..comments2024-01-23T11:44:07.598+02:00Comments on רב צעיר Rav Tzair: מעשר כספים - מי? מה? למה? וכמה?RavTzairhttp://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-72768384283450101392020-10-05T01:10:13.513+03:002020-10-05T01:10:13.513+03:00שלום רב,
העיקרון הבסיסי במאמר שכתבתי בתחומין לב, י...שלום רב,<br />העיקרון הבסיסי במאמר שכתבתי בתחומין לב, יצא מנקודת הנחה שכ- 24% מכלל הציבור נמצא מתחת לקו העוני וכל כסף שניתן להם בקיזוז הכספים שהם עצמם משלמים כמס, נחשב כצדקה, והבאתי אסמכתאות לכך שהעוני בהלכה הוא דבר יחסי, ללא הנחה זו לא ניתן להגיע לתוצאה כלשהיא,<br />בברכה שלמה לוי 050-6277146Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-84938654444221441202019-12-05T14:32:34.775+02:002019-12-05T14:32:34.775+02:00שלום רב
אני עכשיו מכין שיעור ונזכרתי שיש לך רשומה...שלום רב<br /><br />אני עכשיו מכין שיעור ונזכרתי שיש לך רשומה בנושא<br /><br />אולי פספסתי משהו, אבל בעצם הטבלה של הרב פיקסלר מצרפת שתי קולות. א. שאפשר לחשב את מס הכנסה כמיסים (גישת הזיכוי) ב. הוצאות למשק בית 'מוכרות' למעשר כספים כך שמעשר כספים מפרישים לאחר ההוצאות. <br /><br />נדמה לי ששתי קולות האלו אינן מוסכמות כלל וכלל. אני מניח שיש פוסקים שסוברים את שניהם, אבל האם זה הגישה המרכזית בהלכה? האם זה סביר להקל 'פעמיים'?<br /><br />יישר כח גדול<br /><br />טוביהטוביה בר אילןhttps://www.blogger.com/profile/02136107155053658775noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-23265338794606936792018-02-21T08:20:28.595+02:002018-02-21T08:20:28.595+02:00אלו באמת שאלות שקשורות גם בתרומה לעמותות:
אם אדם ...אלו באמת שאלות שקשורות גם בתרומה לעמותות:<br /><br />אם אדם מקדיש חלק משעותיו למשחק שחמט ברמה לאומית ובגלל זה הוא נזקק לעזרה ציבורית - האם זה גם נחשב "צדקה" ?<br />ואם לא - מה לגבי אברכי כולל ? חשוב להשתתף בקידום לימוד התורה אבל למה זה נחשב לכספי צדקה?<br /><br />האם כל התרומה לעמותת צדקה נחשבת חלק מהמעשר או שצריך להתחשב באחוז המשוער על ההוצאות התפעוליות של העמותה ?<br />חגיnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-36391553778758442372018-02-19T17:27:14.545+02:002018-02-19T17:27:14.545+02:00מה אם מעלים מסים כדי לתקצב את אגודת השחמט הלאומית,...מה אם מעלים מסים כדי לתקצב את אגודת השחמט הלאומית, או כדי לבנות משרד חדש לראש הממשלה?RavTzairhttps://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-61106199276564695112018-02-19T13:17:27.454+02:002018-02-19T13:17:27.454+02:00נשמע דווקא הגיוני לדעת הצי"א שאם הממשלה מקטינ...נשמע דווקא הגיוני לדעת הצי"א שאם הממשלה מקטינה את רמת השירותים אזי הוצאות העניים על חינוך תחבורה בריאות וכו' יגדלו ולכן ראוי לתת יותר צדקה כנגד אחוז מהמס שהורד.חגיnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-70236046300459440242018-02-12T09:31:19.709+02:002018-02-12T09:31:19.709+02:00שו"ת אגרות משה אבן העזר חלק ד סימן כו', א...שו"ת אגרות משה אבן העזר חלק ד סימן כו', אות ד<br />אך הוריתי שכל ת"ח אף שצריך לעצמו והוא גדול מאד מחוייב ללמד מקצת זמן גם עם אחרים אף שמתבטל מתורת עצמו והבאתי ראיה מהא דר' פרידא שלימד לתלמיד קשה הבנה שהוצרך ללמד עמו ד' מאות זימני בעירובין דף נ"ד ע"ב אף שבזמן הזה היה יותר טוב אם למד לעצמו והיה לו שכר גדול חי ד' מאות שנה וכל דורו הביא בזכות זה לעוה"ב, שלכאורה היה אסור דלעצמו היה עדיף, דהוא למד עמו במקצת הזמן שמחוייב לבטל מתלמודו ולמד עם אחרים, ומסתבר לי שהוא ג"כ שיעור מעשר עשירית הזמן שיש לו ללמוד תורה ואולי יכול להוסיף עד חומש וצ"ע לענין השיעור.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/11358371766240495013noreply@blogger.com