tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post2808593738904268258..comments2024-01-23T11:44:07.598+02:00Comments on רב צעיר Rav Tzair: תחת העץ - תחת האילןRavTzairhttp://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-39668736248048877112015-10-29T00:50:06.264+02:002015-10-29T00:50:06.264+02:00העץ הוא כינוי לצלב- וראה תרגום אונקלוס לדברים פ...העץ הוא כינוי לצלב- וראה תרגום אונקלוס לדברים פ' כי תצא ו"תלית אותו על העץ". וכן בנביא"עמי בעצו ישאל לו"רש"י רוצה לשלול את האפשרות שאברהם נתן לאורחים שחשב לישמעאלים רשות ל"הסמך" על העץ שלהם - לברך את אלוהיהם.משפחת גורhttps://www.blogger.com/profile/12141087773829236922noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-46346687899462867912012-03-05T15:28:00.648+02:002012-03-05T15:28:00.648+02:00שם השולח: רועי תאריך: 23/10/10, 20:26:22
ממורי ...שם השולח: רועי תאריך: 23/10/10, 20:26:22<br /> <br /><br />ממורי ר' שבתאי קיצ'ס שמעתי, אם אינני טועה שרש"י "תרגם" מלשון מקרא ללשון חז"ל.<br /> (לא אכנס לנושא של לימוד רש"י מתוך מה היה קשה לו, גישה שאני לא מסכים איתה)<br /> <br />עושה רושם, אגב, שעץ בלשון חז"ל הוא אכן החומר ולא האילן.<br /><br /><br /><br /> <br /><br />שם השולח: יניב תאריך: 24/10/10, 16:27:19<br /> <br /><br />בהמשך לתגוה קודמת, בלשון חז"ל הפך עץ לכינוי לחומר ואילן לכינוי לצומח. רש"י ביקש להבהיר שאין כן בלשון התורה, ומה שנאמר "עץ" הכוונה לעץ צומח.<br /> <br />לנו כדוברי עברית הדבר פשוט, אך מי שהורגל רק בלשון חז"ל עשוי להתבלבל.<br /> <br /><br /><br /><br /><br /><br /><br />שם השולח: Benny (האתר שלי) תאריך: 26/10/10, 19:47:37<br /> <br /><br />תגובה שקיבלתי:<br /> "עץ" בלשון המקרא הוא שם עצם פרטי - אילן אחד, וגם שם עצם קיבוצי - אילנות רבים.<br /> <br />רש"י בא לומר שכוונת הכתוב כאן "תחת העץ" - תחת אילן אחד, ולא אילנות רבים.<br /> <br />וזה בניגוד לרשב"ם שפירש: "תחת העץ" - אילנות שבפרדס.<br /> <br />לפי רש"י 3 האנשים נשענו תחת עץ אחד, ולפי רשב"ם תחת כמה אילנות.<br /> <br />זה פשוטו של רש"י.Anonymousnoreply@blogger.com