tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post1500965571912931544..comments2024-01-23T11:44:07.598+02:00Comments on רב צעיר Rav Tzair: עוד על בתי ספר תורנייםRavTzairhttp://www.blogger.com/profile/14572067561982046375noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-60677562563148303912012-03-05T08:07:50.793+02:002012-03-05T08:07:50.793+02:00שם השולח: Benny (האתר שלי) תאריך: 29/11/09, 11:46:...שם השולח: Benny (האתר שלי) תאריך: 29/11/09, 11:46:14בית הספר שאת מציעה הוא לא בית ספר תורני, אלא בית ספר לתורניים. מכיוון שהמגזר התורני הוא ממש לא מוגדר, אין סיבה שמישהו יקים מערכת חינוך מיוחד עבורו.<br /><br />שם השולח: רועי תאריך: 29/11/09, 12:47:36לרב"צ:<br />אם לעשות פרפרזה לדבריך, (וכך למעשה גם כתבת בפוסט), בית הספר שאתה מציע הוא בית ספר עם יול"א. במקרה יש בו העשרה תורנית...<br /><br />שם השולח: Benny (האתר שלי) תאריך: 29/11/09, 13:07:22רועי,<br />אתה צודק במאה אחוז, באמת התכוונתי לזה - ומבחינתי אין הבדל גדול בין אם קוראים לזה בית ספר תורני או בית ספר פיזיקלי (כמובן, שכל זה בתיאוריה. אם במציאות אני אראה שכל הילדים המשפחות האיכותיות בקהילה שולחות את ילדיהם דווקא לבית ספר המוגדר X, לא אשלח את בני לבדו לבית ספר Y.). <br />כל עוד ממשיכים להתחמק מהשאלה "מה זה תורני", אינני יכול להתייחס למושג "תורני" כאילו שאני יודע מה זה אומר (ומורה עם כיסוי ראש זה לא מספק מבחינתי). אני גם ממליץ לכל מי שמעוניין בבית ספר לתורניים שילך להסתכל מה קורה במגזר החרדי שיש בתי ספר למי שאבא שלו אברך ולמי שאמא שלו היא מורה כזו או מורה אחרת או ר"ל עובדת מחוץ לחממה.<br /><br />שם השולח: אמא תאריך: 29/11/09, 15:47:49בסופו של יום, גם מבחינתך העיקרון החשוב מבחינת בחירת בי"ס לילד, הוא המשפחות האחרות "האיכותיות"/תורניות שגם שולחות לבי"ס זה, למרות שאתה מנסה כ"כ שלא להגדירן.<br />וכלל לא קשור לתכנים שיש לבי"ס להציע.<br /><br />שם השולח: אמא תאריך: 29/11/09, 16:08:32אוסיף נתון חדש למשוואה: מיקום בי"ס התורני אינו נקבע עדיין, ויש סיכוי שיוקם בשמשוני (איפה שבי"ס יחד היה). זאת במגמה לייעד את בי"ס לציבור המעוניין בתורניות, ולא בציבור השולח את ילדיו בשל שיקולי נוחות. <br />כך שיתכן וכבר לא יהייה לך כ"כ נוח לשלוח לשם.<br />שאלתי היא: האם היית עושה את המאמץ ומוותר על שיקולי הנוחות בשביל חינוך תורני???<br /><br />שם השולח: Benny (האתר שלי) תאריך: 29/11/09, 18:14:34המתכנה אמא,<br />ההורים האחרים זה לא העקרון החשוב עבורי, אבל זה גם עקרון שאני לוקח בחשבון. אך בודאי שאינני חושב שאיכותי=תורני, ובעניין זה ראי דברי הרב מלמד שפרסמתי. <br />אכן התכנים שבית הספר מציע הם שוליים בעיני, והיול"א הוא הרבה יותר חשוב. <br /><br />בעניין שאלותיך על הנוחיות - תעשי שיעורי בית קצת יותר טוב, ושאלותייך יפתרו מאליהן. <br /><br />שם השולח: אמא תאריך: 29/11/09, 19:32:05ניסיתי לעשות שיעורי בית קצת יותר טוב, ועדיין לא הבנתי.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-82639168669606478072012-03-05T08:07:31.850+02:002012-03-05T08:07:31.850+02:00שם השולח: משה תאריך: 26/11/09, 17:31:37הרב לא כתב ...שם השולח: משה תאריך: 26/11/09, 17:31:37הרב לא כתב שצריך לקבוע להורים כיצד להתלבש, אלא על הקפדה של הצוות וחינוך התלמידות לעניין.<br />בתור מחנך בממ"ד אני פוגש מחנכות ערכיות מאוד שמנסות לחנך לחיי הלכה אך נמצאות מקלות הרבה מאוד בכל הנוגע לצורת וסגנון הלבוש.<br />.<br />לענ"ד, עקרון החינוך צריך להיות מבוסס על אדני ההלכה, ואם יש דעה, מהדעות המרכזיות, ניתן לקבל אותה, אך לא לחפש רק את הקולות, כפי שכתב בעל הבלוג. (אמנם צריך לוודא שמנגד לא מחפשים רק חומרות וצריך בזה שיקול דעת מהו עיקר הדין ומהי חומרה, ויותר מיזה איזו חומרה לקבל ואיזו חומרה לדחות בבית הספר)<br />לגבי יול"א יש לו אכן הרבה מאוד יתרונות חינוכיים, כאשר התוכן מותאם לילדים ויכול לכלול גם הכנת ש"ב חוגים שונים, כל זמן שזה במסגרת בית הספר ולא בהגדרת חוג. (בביה"ס בו אני עובד יש חוגים כאלו בתחומים שונים פעם בשבוע בנושאים שונים אך הם מוגדרים כמרכזי למידה והתלמיד בוחר במה להיות, החוגים הללו הם באמצע השבוע באמצע היום)<br />אני מבכה את ההפרדות הזו של הממ"ד וה"פרטיים" מהסיבה הפשוטה שהפרידה היא עניין של כוחנות (של שני הצדדים)<br /><br />שם השולח: אמא תאריך: 29/11/09, 07:57:50אני חושבת שאנו חיים בדור מאוד טובעני מבחינת "העבדות" של שני ההורים- שלא נמצאים הרבה זמן בבית.<br />לטעמי, המסגרת החינוכית המשפיעה ביותר על הילד, ערכיו, הליכותיו, מעמדו החברתי, ידיעותיו, כיוונו העתידי בחיים ... היא- הבית.<br />ילד שחוזר בשעה 16:00 הביתה אינו מספיק "ללגום" את מה שיש למשפחתו להציע (כבר ב- 6:00 מקלחות, ארוחת ערב... מתי בכלל הזמן לשיעורים?לשחק עם האחים?)<br />לטעמי יש מחיר כבד שילד שחוזר מאוחר הביתה משלם.<br /><br />חבל שלא השכילו להציע בי"ס תורניים עד השעה 1:30..(בלי חוגים)..<br /><br /><br /><br /><br /><br />שם השולח: אמא תאריך: 29/11/09, 08:03:45ובנוסף, בדרך זו היה מצטמצם ההשפעה האליטיסטית לפתיחת בי"ס תורני - עם עלות חודשית יותר נמוכה לילד.<br /><br />שם השולח: Benny (האתר שלי) תאריך: 29/11/09, 08:56:12למתכנה "אמא",<br />אם לא מוסיפים שעות תגבור לבית הספר - מה הופך את בית הספר לתורני? לבוש המורות? האם זה באמת מה שאמור להיות ההבדל המכריע בחינוך הילדים?<br /><br />שם השולח: אמא תאריך: 29/11/09, 11:37:49לא. אלא הרמה הדתית של משפחות המעוניינות לשלוח לבי"ס כזה.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-31922068783946518012012-03-05T08:07:12.914+02:002012-03-05T08:07:12.914+02:00שם השולח: Benny (האתר שלי) תאריך: 24/11/09, 15:38:...שם השולח: Benny (האתר שלי) תאריך: 24/11/09, 15:38:11אלעד, <br />המשפט האחרון שלך הוא דבר המצריך הוכחה, כי הסברא היא לא כך, במיוחד אם החברים של הילד הולכים הביתה מוקדם ולמחרת מספרים לו איזה משחקים ודברים כיפיים הם עשו בזמן שהוא היה צריך ללמוד. <br /><br />מה שקורה בבית הספר התורני כאן זה שיום הלימודים הארוך מנוצל עד תומו, אבל שבוע הלימודים כולל בתוכו גם מספר חוגים (לדוג': ג'ודו, שחמט) שעד כמה שאני רואה מועברים בצורה רצינית והם לא בזבוז זמן בעיני. יש ימים שהשיעור האחרון הוא חוג כזה ויש ימים שהשיעור האחרון הוא תורה או משהו אחר.<br />אם היו שואלים אותי יכול להיות שהייתי אפילו מעדיף אם אחת השעות בסוף היום היו מוקדשות להכנת שיעורי בית או משהו דומה כדי שהילד יוכל לנוח מעט לפני שהוא מסיים את היום.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1689308578130466214.post-30326365174751674312012-03-05T08:07:00.494+02:002012-03-05T08:07:00.494+02:00שם השולח: אלעד תאריך: 24/11/09, 07:16:48בהנחה שהבנ...שם השולח: אלעד תאריך: 24/11/09, 07:16:48בהנחה שהבנתי את דבריך ואת תיאור המציאות של בתי הספר שתארת אזי צריך להעיר שמתוך התנסותי בעבודה כמורה ומורה מחליף במספר בתי ספר שונים בתקופה של שלוש שנים, הגדרת יום לימודים ארוך כמביא בתוכו תפיסה של אידיאל חינוכי נתקלת בבעיה ברגע שמבררים כמה מתוך הזמן שהילד נשאר בבית הספר מוקדש ללימוד של ממש, יש בתי ספר שלעיתים ממסמסמים את הלימוד של אחר הצהריים ומביאים תחליף זול של לימוד פחות רציני ופחות מושקע במקרה הטוב, וחיפוף השעות "המתות" הללו במקרה הרע. בנוסף אם ילד נשאר בבית הספר לשעות תגבור יחד עם קבוצת ילדים אך שאר בית הספר הולך התשדורת של אני היחידי שלומד כשכל האחרים כבר מכייפים בבית עוברת אל הילד ומשפיעה על נכונותו להשתתף ולהזדהות עם לימודיו<br /><br />שם השולח: קובי תאריך: 24/11/09, 07:24:05אלעד, לא הבנתי את הסיפא של דבריך: <br />העובדה שהילד נשאר ואילו האחרים הולכים הביתה יוצרת אצל הילד תחושת גאווה בריאה על כך שהוא לומד עוד, או שהיא יוצרת תחושת "שביזות" על כך שהוא נאלץ ללמוד והאחרים עושים כיף בבית? <br /><br />שם השולח: רועי תאריך: 24/11/09, 08:44:11אני ממש תמה על הקריטריון שלך לבחירת בית ספר, קרי יום לימודים ארוך.<br /><br />זה דבר שעשוי לפתור בעיות שצצות מתוך העולם שבו אנחנו חיים (חוסר במשרות חלקיות לנשים, שלא לדבר על גברים), אבל מה פתאום אתה מניח שיותר שעות בבית הספר==דבר טוב?<br /><br />יש ילדים שיותר זקוקים לבית שלהם, ויש כאלה שפחות.<br />יש בתי ספר שבזמן שהילדים נמצאים בהם, אז טוב להם ויש כאלו שלא.<br /><br />אז שוב, מכורח הנסיבות, אני יכול להבין למה לפעמים יול"א הוא נוח.<br />לפעמים הוא גם יכול להיות טוב לילד.<br />אבל לקבוע את זה כקריטריון גורף??<br /><br />שם השולח: אלעד תאריך: 24/11/09, 09:02:57לקובי, ברוב המקרים מדובר בילדים שנשארים בתגבור או בתוספת ללא הרגשה של חבורת מובחרים או מחוננים, ועל כן השביזות היא זו העולה בעת שבית הספר מתרוקן ואני נשאר ללמוד<br /><br />שם השולח: Benny (האתר שלי) תאריך: 24/11/09, 15:32:44רועי,<br />אינני טוען שיול"א זה הקריטריון הקובע עבור כל הילדים. אני טוען שעבור הילד שלי זה הקריטריון החשוב ביותר, ואני מוכן להרחיב זאת ולומר שזה עבור כל ילד ששני הוריו עובדים במשרה מלאה. <br /><br />בעיקרון הרבה יותר חשוב לי שילד יהיה פחות זמן בבית לבד מאשר אם ילמד עוד פרק תנ"ך או משנה. <br /><br />גם לדברי הרב מלמד שהבאתי אין אפשרות לקיים מסלול/בי"ס תורני מבלי להאריך את יום הלימודים.Anonymousnoreply@blogger.com